پرسش از شما، پاسخ از مشاور روانشناسی

سوال هایی که کاربران : سارا شهسواری ،زیبا ارجمند در نیمه ی اول فروردین 96 مستقیما از مشاوره روانشناسی خانم سمانه عباسی کرده اند، در این جا پاسخش را می توانند ببینند.

1

سوال اول/ سارا شهسواری

متن پرسش:

سلام من دختری 16 ساله هستم که به تازگی احساساتم نسبت به جنس مخالف زیاد شده به طوری که نمیتونم احساساتم رو کنترل کنم و حتی به خود ارضایی هم رسیده

 به تازگی با یک پسر ۲۲ ساله در شبکه مجازی آشنا شدم که ازم خواستگاری کرده به نظر شما چه کنم

پاسخ مشاور:

سلام عزيز

 داشتن احساسات و هيجان به جنس مخالف مسئله اي است كه از نيازهاي هر فرد مي باشد ولي داشتن مديريت هيجانات و همين طور ابراز ان ها مي بايست ياد گرفته شود و همين طور كنترل كردن آن و در مورد خودارضايي پيشنهاد مي شود از مشاور حضوري كمك بگيريد تا دفعات اين مسئله كنترل گردد.

خواستگاري در شبكه هاي مجازي ،مجازي است و ازدواج تعاريفي خيلي عميق دارد و رابطه اي بسيار با ارزش است اما صرفا يك نياز نمي تواند دليلي باشد كه بخواهيم در ازدواج كردن با كسي كه مجازي است فكر كنيم و فردي كه مجازي است ايا درخواستش واقعي است؟ با احتمال به اينكه هنوز شناختي بين شما بوجود نيامده؟ در مورد سن ازدواج،و تعاريف ازدواج كمي مطالعه كنيد.

 و در مورد هيجانات ،نياز هاي جنسي و مسائلي كه مطرح شد به صورت حضوري مشاوره بگيريد به شما كمك هاي خوبي خواهد شد.

موفق باشيد

سوال دوم/ زیبا ارجمند

متن پرسش:

با سلام خدمت مشاور محترم. برای من حدود 6 ماه پیش خواستگاری اومد که در این 6 ماه دوره آشنایی همه چیز خوب بود و تا حدودی تونستیم یه شناخت هم برسیم. برای ازدواج برنامه ریزی کردیم منتهی قبل از عقد دائم بینمون صیغه محرمیت خونده شد. در این دوره محرمیت این آقا که به من احساس نزدیکی می کرد گفت در دوران مجردی خودارضایی داشته و هنوز هم داره منتهی به مقدار کم و هر ماه یک بار. این قضیه منو بسیار ترسوند و چون هیچ شناختی از دنیای پسران ندارم برام عجیب بود این آقا ادعا میکنه فیلم های مستهجن خارجی نگاه نمی کنه و جز در مواردی که خیلی نیاز داشته باشه خوذارضایی هم نمیکنه. سوال من از مشاور محترم این بود من چطور می تونم با این قضیه برخورد بکنم و آیا این قضیه آنچنان مهم هست که به خاطرش ازدواجمون رو عقب بندازم یا کلا بهم بزنیمش. این رو هم یادآوری کنم که آقا میگه این امر در بین پسرانی که در سنین جوانی با هیچ زنی ارتباط نداشتن طبیعی هست و ایشون از لحاظ جسمی مشکلی ندارن و هدفشونم از ازدواج ترک این عمل است. ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور:

سلام عزيز

 عمل خودارضايي در ميان مردان و همين طور زنان مجرد و گاهي متاهل ممكن است وجود داشته باشد و در ميان مردان بيشتر از زنان مي توان ديد كه ممكن است اين عمل پس از ازدواج ترك شود و گاهي ترك نشود و صدماتي به روابط زناشويي وارد كند.

با توجه به تعداد بار عمل ايشون به (گفته خودشون )و نيازي كه احساس مي كردند مشكلي نيست ولي اگر مابقي مسائل و فاكتور هاي زندگي مشترك بين شما شفاف هست خوب هست كه به مشاوره روابط زناشويي هم ٢ نفر مراجعه كنيد تا اين مسئله هم شفاف تر بشه و شما با ارامش بيشتري تصميم بگيريد و در اخر هدف ازدواج نمي تواند صرفا كنار گذاشتن يك عادت باشد و هدف از ازدواج مي بايست فراتر از بك عادت باشد.

موفق باشيد.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)