پاپ فرانسیس به دو زن فلسطینی مقام قدیسی اعطا کرد

0

پس از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطینی توسط واتیکان، این بزرگترین نهاد مسیحیت در جهان مقام قدیسی را به دو زن اعطا کرد.
به گزارش به دخت به نقل از رویترز، قدیس شدن این دو زن فلسطینی را حکمی مذهبی از سوی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان انجام شده است. این مراسم تنها یک روز پس از به رسمیت شناختن فلسطین توسط واتیکان و در میدان معروف سنت پیتر انجام شد. میدان سنت پیتر در این مراسم شاهد تصاویری از این دو قدیس فلسطینی و همچنین دو راهبه فرانسوی و ایتالیایی هم بود.
در این مراسم، پاپ خواهر ماری آلفونسین دانیل قطاس بنیانگذار انجمن روزاری بیت المقدس و همچنین خواهر مریم بواردی از راهبه های مطرح بیت اللحم به مقام قدیس نائل آمده اند. مراسم قدیس نامیدن این خواهران روحانی در حضور محمود عباس رئیس جمهور فلسطین و همچنین فواد طوال اسقف بیت المقدس انجام گرفته است. البته واتیکان گفته این مراسم هیچ ارتباطی با به رسمیت شناختن کشور فلسطینی ندارد و اصل این تصمیم به روز چهارشنبه گذشته بازمی گردد. با این حال برگزاری چنین مراسمی حاکی از اهمیتی است که پاپ به مسیحیان خاورمیانه- در میانه کشتارهای تکفیری ها- داده است.
دربیانیه واتیکان در مورد این دو قدیس فلسطینی آمده این زنان که در اوایل قرن 19 میلادی به دنیا آمده و در سالهای 1878 و 1927 درگذشته اند نمونه هایی کامل برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان می باشند. این اولین بار است که مسیحیان فلسطین به مقام قدیس نائل می شوند.

/انتهای متن/

درج نظر