دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵

وضعیت مناسب ایستادن چگونه است؟/عکس

 در طول روز ممکن است ساعت ها بایستیم. نحوه صحیح ایستادن را اگر بدانیم، کمک زیادی به سلامت جسمی خود کرده ایم.

health_3

محبوبه پورانی/

 وضعیت صحیح ایستادن به این ترتیب است که لاله ی گوش، وسط استخوان بازو، وسط استخوان ران، جلو کشکک زانو و پشت قوزک پا در یک وضعیت عمود قرار گیرد.یعنی ستون فقرات از ناحیه ی پشت و جلو کاملا عمود باشد و ازدید پهلو باید سه قوس طبیعی داشته باشد. و شانه ها و لگن قرینه هم باشد.

در وضعیت غلط شکم و چانه به سمت جلو و قفسه سینه به سمت عقب متمایل است و ران و ساق پا در یک وضعیت عمود نیست.

 1

برای کاهش خستگی کمر

در صورت مواجهه با ایستادن های طولانی در طول روز برای کاهش خستگی کمر ونگه داشتن بدن در وضعیت طبیعی چند نکته را در نظر بگیرید.

۱-قفسه ی سینه را جلو اورده و از خمودگی بالاتنه جلو گیری کنید.

۲- فاصله پاها را ۱۱ تا ۱۳ سانتی متر نگه دارید.

۳-با استفاده از یک چهار پایه پای جلویی را کمی بلند تر از پای عقبی نگه دارید.در صورت نبودن چهار پایه فاصله ی بین پاهارا حفظ کرده و یک پا را از پای دیگر جلوتر قرار دهید.

۴-در هنگام ایستادن پاها و عضلات پایین تنه را حرکت دهید.

۵- وزن بدن را روی پاشنه ها قرار دهید نه روی انگشتان پا.

۶-از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و تنگ خودداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

2

3

4

 

 

5

6

                                                                              

وضعیت مناسب برای بدن در راه رفتن

راه رفتن تحت تاثیر عواملی مثل :سن، جنسیت ،نوع کفش، سطحی که راه رفتن در ان انجام میگیرد، تیپ بدنی و تا حدودی حالات روانی و شخصیتی است.و تغییر در وضعیت طبیعی ستون فقرات، لگن، زانوها و حتی قوسهای کف پا در راه رفتن طبیعی موثر است.این تغییرات در فاصله ی طول و عرض گام .ریتم قدم برداشتن و وضعیت قرار گرفتن پنجه ی پا که باید روی یک خط صاف قرار گیرد ظاهر میشود.

خطاهای متداول در راه رفتن شامل:

۱-خم شدن قبل از رسیدن پای جلو به زمین

۲-انتقال شدید وزن به پای جلو

۳-حرکت ندادن بازوها از شانه و یا باز کردن بیش از اندازه دست ها و حرکت دادن انها

۴-نگاه کردن به پاها

۵-بردن انگشتان پا به زیر و یا رو

 7

نکاتی برای اصلاح و ایجاد الگوی صحیح در راه رفتن

۱-وضعیت طبیعی بدن در حالت ایستادن حفظ شود .

۲-در نگام راه رفتن پنجه ی پاها مستقیم رو به جلو باشد.

۳-از تاب دادن بیش از اندازه ی دستها خود داری شود .

۴-فاصل ی گامها ۱۱-۱۳ سانتی متر باشد.

۵-طول گامها به طور متوسط برای مردان ۶۵ سانتی متر و برای زنان ۵۰ سانتی متر باشد.

 8

9

/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد