وضعیت زنان کرمانشاهی در حوزه آسیب های اجتماعی نگران کننده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:وضعیت زنان کرمانشاهی در حوزه آسیب های اجتماعی نگران کننده است.

0
به گزارش  به دخت به نقل از خبرنگار کردپرس، امید قادری پیش از ظهر امروز سه شنبه در کارگروه بانوان و خانواده که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه باید یک اولویت بندی در رابطه با مشکلات زنان انجام گیرد، اظهارداشت: در بحث آسیب های اجتماعی یک کارگروه ملی تشکیل و تقسیم کار در آن صورت گرفته است که در این کارگروه برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی زنان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی آمار زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه را بسیار بالا دانست و ادامه داد: حدود 90 هزار زن سرپرست خانوار در استان کرمانشاه وجود دارد که بخش اعظم آنان تحت پوشش نهاد های حمایتی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: 5 هزار نفر از این زنان تحت پوشش بهزیستی و حدود 30 هزار نفر دیگر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

وی تصریح داشت: این تعداد بالای زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه یک آسیب جدی است که یکی از راه های توانمند سازی آنان، اشتغال است.

قادری در پایان یادآورشد: وضعیت زنان کرمانشاهی در حوزه آسیب های اجتماعی نگران کننده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه: لزوم تشکیل اتاق فکر بانوان کرمانشاهی 

 سید ارسلان حسینی در این جلسه اظهارداشت: در بحث بانوان نیاز به ایجاد یک اتاق فکر با 2 زاویه دولتی و مردمی داریم.

وی خاطرنشان ساخت: بیشتر جلسات حوزه بانوان با دید و زاویه دولتی برگزار می شود در حالی که باید از بخش مردمی نیز وارد شد، مشروط بر اینکه یک تحقیق و پژوهش میدانی در رابطه با مشکلات زنان انجام و اولویت ها مشخص شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین می توان ارزیابی عملکرد ادارات در بخش بانوان را مطرح کرد تا تکلیف دستگاه ها نسبت به بانوان بیشتر شود.

/انتهای متن/

درج نظر