وزیر بهداشت: از تاسیس بیمارستان ویژه بانوان در تبریز حمایت می کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت ساخت بیمارستان ویژه بانوان در تبریز، گفت: باید تمام پرسنل، پزشکان و جراحان این بیمارستان از بین زنان انتخاب شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ‘سیدحسن قاضی زاده هاشمی’ جمعه شب در دیدار با امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان اقدامی بسیار مهم و ارزنده است، افزود: شاید برخی افراد نپسندند و از آن با برخی تعابیر نادرست یاد کنند اما چنین بیمارستان هایی در آمریکا، کشورهای اروپایی و استرالیا وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان 500 تختخوابی ویژه بانوان در استان البرز ادامه داد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم 650 تخت بیمارستانی در استان البرز وجود داشت که در مدت چهار سال این تعداد به یک هزار و 400 تخت افزایش یافت و این بیمارستان نیز تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.
هاشمی اظهار کرد: وزارت بهداشت 50 درصد تامین اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان ویژه بانوان در تبریز را عهده دار می شود.
وی با تقدیر و تشکر از حمایت های استاندار آذربایجان شرقی، گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آذربایجان شرقی انجام شده که تعدادی از این اقدامات به الگوی کشوری تبدیل شده اند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تامین سلامت مردم دشوار است ، ادامه داد: باید به فرهنگ، رفتارها و سبک زندگی مردم توجه شود و در این راه، وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند این اقدامات را انجام دهد و کمک سایر نهادها را می طلبد.
وی همچنین از امام جمعه تبریز به دلیل اینکه در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی های خود به حوزه سلامت، توجه ویژه ای دارد، تقدیر و تشکر کرد.
وزیر بهداشت عصر امروز پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم افتتاح بخش اورژانس، واحد تی پی ان و بخش تصویربرداری مرکز آموزشی و درمانی الزهرا تبریز شرکت کرد.
همچنین مجتمع فرهنگی و رفاهی امید، مرکز رصد سلامت و توسعه سازمان مرکزی و کلینیک سطح سه ارجاع دندانپزشکی تبریز با حضور وزیر به بهره برداری رسید.

/انتهای متن/

درج نظر