ورزش بانوان در کسب نتیجه عملکرد بهتری نسبت به مردان دارد

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش بانوان در کشور باتوجه به هزینه های انجام شده برای آن در کسب نتیجه عملکرد بهتری نسبت به مردان داشته است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، امیر رضا خادم روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات های ورزشی بانوان و مربیان ورزشی استان کردستان در سنندج افزود: ورزش بانوان کشور دارای پتانسیل ها و استعدادهای بالقوه زیادی بوده و باتوجه به هزینه کمتری که برای آنها انجام شده، عملکرد بهتری داشته است.
وی گفت: لازم است در سطح کلان دیدگاه مسئولان به ورزش بانوان تغییر پیدا کند و حمایت های مادی و معنوی از این قشر بیشتر شود.
وی در خصوص اجاره اماکن ورزشی در سطح کشور نیز گفت: میزان درآمدهای وزارت ورزش و جوانان از محل اماکن ورزشی در قالب ماده 88 سالانه بیش از 300 میلیارد ریال است که این مبلغ یک ششم بودجه وزارت ورزش و جوانان است.
خادم اظهار کرد: در سطح کشور بیش از 13هزار هیات فعال وجود دارد و کمک های وزارت ورزش و جوانان به این هیات ها بسیار اندک است.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: هیات های ورزشی باید نسبت به جذب حامیان مالی(اسپانسر) اقدام و بخشی از هزینه های خود را از این طریق تامین کنند.
وی در مورد ورزش استان کردستان نیز گفت: کردستان دارای جوانان با استعداد در رشته های مختلف بوده است و باید با شناسایی این استعدادها، ورزشکاران را نیز به سمت ورزش قهرمانی سوق داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این نشست گفت: این استان از لحاظ ترکیب جنسیتی زنان جوان، رتبه هفتم کشور را دارد و این موضوع باید مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان کشور و استان قرار گیرد.
لیلا آژیر افزود: در استان کردستان علاوه بر امکان ورزشی در سطح استان، یک پارک ویژه بانوان با بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است و در خصوص فضاهای ویژه بانوان با کمبود مواجه هستیم.
در این نشست روسای هیات های تیراندازی، فوتبال، کاراته و دومیدانی استان کردستان مشکلات خود را مطرح کردند.
از مجموع 54 هزار نفر ورزشکار بیمه شده استان کردستان 16هزار و 500 نفر از آنان بانوان هستند که در قالب 194هیات فعال سازماندهی شده اند.
امیر رضا خادم معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان امروز سه شنبه در سفری یک روزه وارد استان کردستان شد و قرار است جلسات تخصصی را با حوزه های مختلف ورزش و جوانان استان برگزار کند.

/انتهای متن/

درج نظر