وجود 11.5 میلیون جوان ازدواج‌نکرده در کشور

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از وجود 11.5 میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام «سیدحسین شاهمرادی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اردبیل وظیفه شورای فرهنگ عمومی را رسیدگی به مسائل فرهنگی عام کشور عنوان کرد و با اشاره به سفرهای استانی خود، افزود: مسائل فرهنگی استان‌ها به تناسب ویژگی‌هایی که دارند متفاوت است و هر استانی مسائل فرهنگی خاص خود را دارد و گاهاً نیز یک موضوع عمومی میان دو یا چند استان مشترک است.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در مقابل تهاجمات فرهنگی با آینده‌پژوهشی به وظایف خود به درستی عمل کند.

شاهمرادی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، گفت: فضای مجازی مثل تیغ دو لبه است و اگر درست استفاده نشود می‌تواند به عنوان تهدید برای خانواده‌ها باشد.

وی افزود: دنیای آینده به سمتی می‌رود که باید از فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم و لازم است از فضای مجازی برای بیان حقایق دینی خود بهره گیریم.

شاهمرادی با بیان اینکه هر استان معضلات خاص خود را دارد و متناسب با آن راه‌های برون رفت مطرح نیز وجود دارد، تصریح کرد: در برخی استان‌ها مشکلات خاص آن هستند، ولی مسائلی از جمله طلاق، اعتیاد و در برخی شهرها از جمله تهران و اصفهان حاشیه‌نشینی مشترک هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در کشور 11 میلیون و 500 هزار نفر جوان ازدواج نکرده وجود دارد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تصریح کرد: لازم است با آموزش فرهنگ غنی در مقابل تهاجمات بایستیم و اگر به موقع کودکان ما با شعر و ادب فارسی آشنا شوند دنبال مدها و فرهنگ‌های غربی نمی‌روند.

/انتهای متن/

درج نظر