والدین با فرزندان خود سری به کتابفروشی ها هم بزنند

اگر والدین همراه با فرزندانشان در هنگام گردش در بوستان ها کتابی را نیز برای مطالعه بدست بگیرند و یا اوقاتی از فراغت خود را به سر زدن کتابفروشی ها اختصاص دهند،تحولی بزرگ در دیدگاه و افکار مردم و حتی کودکان ، نوجوانان و جوانان نسبت به کتاب و کتابخوانی بوجود می آید.

0
یک نویسنده با بیان اینکه اهمیت دادن به مطالعه در میان ایرانیان فرهنگ سازی نشده است، می گوید: والدین توجهی به مقوله مطالعه و کتابخوانی ندارند و هزینه ای برای آن پرداخت نمی کنند.
 
به گزارش به دخت و به نقل از ایرنا، سارا شرف زاده افزود: در همه حال مشاهده می کنیم که والدین به فکر خرید اسباب بازی، پوشاک و غیره برای فرزندان خود هستند در حالی که هزینه ای برای کتاب پرداخت نمی کنند.
 
وی اظهار داشت: در حالی که اگر آنان همراه با فرزندانشان در هنگام گردش در بوستان ها کتابی را نیز برای مطالعه بدست بگیرند و یا اوقاتی از فراغت خود را به سر زدن کتابفروشی ها اختصاص دهند،تحولی بزرگ در دیدگاه و افکار مردم و حتی کودکان ، نوجوانان و جوانان نسبت به کتاب و کتابخوانی بوجود می آید.
 
شرف زاده با اشاره به اینکه مطالعه کتاب در فرهنگ ما به یک مقوله ضعیف تبدیل شده است ، ادامه داد: این مسئله ریشه جامعه شناختی و تاریخی دارد، چرا که ملت ما، یک ملت شفاهی است و زیاد به مطالعه و کتابخوانی توجهی ندارد .
 
این نویسنده ، عدم انسجام و هماهنگی در برنامه ها، عدم ثبات مسوولیت ها در مدیریت های فرهنگی را از دیگر عواملی بیان کرد که به کم رنگ شدن کتابخوانی در جامعه، دامن می زند.
 
شرف زاده با بیان اینکه سیستم توزیع کتاب نیز در کشور ضعیف و کند است ،تصریح کرد: در توزیع کتاب با مشکلات بزرگی روبرو هستیم و توزیع کتاب را به صورت بروز نداریم .
 
به گفته وی ، به علت عدم بازاریابی مناسب ، کیفیت کتاب و کیفیت چاپ و در واقع اشکالات موجود در حلقه های یاد شده ، باعث کاهش تقاضای کتاب و مخاطب آن شده است .
/انتهای متن/
درج نظر