هویت زن در خنده‌ها و جذب مشتری نیست

0

واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کرد: نیازی به پاسخگویی به غرب در مورد مسئله زن و ارائه گزارش کار نداریم آنها باید پاسخگو باشند که زن را ابزار کرده‌اند.
به گزارش  به دخت به نقل از فارس، واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: نیازی به پاسخگویی به غرب در مورد مسئله زن و ارائه گزارش کار نداریم آنها باید پاسخگو باشند که زن را ابزار کرده‌اند.

در ابتدای این ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر نامه آمده است: ما جمعی از خواهران تشکیلاتی از دانشگاه‌های سراسر کشور طی نشست چند روزه پیرامون بررسی مسائل زنان و خانواده و اتفاقات تلخ و جانسوز فرهنگی بر خود لازم دانستیم چند نکته و مطالبه را به عرض جنابعالی برسانیم.

در ادامه تاکید شد: از سوی برخی مسئولین محترم دولتی در مسئله زن و خانواده نگاهی ارائه شده است که به نظر می‌رسد در برخی موارد مغایر با فرهنگ اسلامی- ایرانی این مرزوبوم است.

در قسمت دیگری از این نامه اظهار شد: این روزها به گوشمان می‌رسد هویت زن را در اشتغال می‌دانند؛ چه اشتغالی؟ آیا تبدیل شدن زن به ابزار در جهت پیش بردن امری که بر عهده آن نیست هویت است؟ چرا باید امری را که خدا حق دانسته نه تکلیف، بر خود وظیفه بدانیم و آن را در راس دغدغه‌ها و اقدامات خود قرار دهیم؟

در ادامه تاکید شد: هویت زن در خنده‌ها و جذب مشتری نیست، اشتغال به هر قیمتی و در هر مکانی بر اساس اندیشه اسلامی و هویت زن نیست. توجه داشته باشیم زن انسان‌ساز است، لذا در حد یک انسان با فضیلت و یک مربی باید به آن نگاه کرد نه چرخ پیش برنده صنعت. البته باید در نظر گرفت زنان بدسرپرست و بی‌سرپرستی که به دلیل مضیغه اقتصادی و عدم حمایت کافی دولت مجبورند تن به کارهای سنگین با درآمد کم بدهند که به تبع آن مفاسد اجتماعی در پی‌خواهد داشت؛ لذا لازم است مسئولین محترم دولتی توجه بیشتری به این امر داشته باشند و حمایت‌های مالی درخور و کافی را اعمال نمایند.

واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصریح کرد: گذشت زمان و رنگ باختن شعارهای انتخاباتی چون وزارت زنان و دفاع از حقوق زنان نشان داد نه تنها برنامه‌ای برای رفع و رجوع این حوزه وجود ندارد بلکه در مواردی شاهد تشدید این معضلات هستیم. به عنوان مثال برنامه معاونت زنان برای مطالبه روی زمین مانده اجرای سبک زندگی اسلامی چیست؟

در قسمت دیگری از این نامه اظهار شد: اگر ما زن را در بستر خانواده نگاه نکنیم زن را بی‌هویت ساخته‌ایم. زن با مهریانی و محبت شناخته می‌شود یعنی در همان کانون خانواده به این معنا که زن در دختری، همسری و مادری تعریف می‌شود نه در توانمند سازی مالی گرچه حضور فعال و مؤثر زنان در جامعه و توانمندی زنان در مسئولیت‌های احتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت اما اینها نباید به نقش‌ها و مسئولیتهای زن در خانواده (به عنوان مهمترین وظیفه زن) آسیبی وارد کند.

در ادامه آمده است: اگر در جمهوری اسلامی جلوی بی‌بندوباری را نگیریم با غرب تفاوتی نداریم. هم اکنون وجه تمایز ما و غرب در فرهنگ اسلامی است که نمود آن در خانواده است مبادا با نگاه‌های مادی گرایانه برخی دلباختگان فرهنگ بی‌فرهنگی غرب در بنیان خانواده تزلزل ایجاد شود. مسئولین محترم دولتی باید بدانند تعریف زن در اسلام چیست، سپس بدنبال رفع مشکلات زنان باشند.

واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند، بحران زن نشات گرفته از دو مشکل اساسی است آن دو چیز، یکى عبارت است از نگاه غلط و بد فهمیدن جایگاه زن و شأن زن در جامعه؛ که این نگاه و این بدفهمى از غرب شروع شده و خیلى هم قدیمى و ریشه‌دار نیست و نقطه‌ دوم که اساس مشکل است، بد فهمیدن مسئله‌ خانواده و بد عمل کردن در رفتارهاى داخل خانواده است. این دو مشکل است که به نظر ما بحران مسئله‌ زن را که امروز یک مشکل اساسى در دنیاست به وجود آورده است.

در قسمت دیگری از این نامه اظهار شد: در همین راستا برای توجه به زن و خانواده مناسب است هرچه سریعتر نسبت به اجرای دقیق و اساسی سیاست‌های افزایش جمعیت اقدام کرد تا کشوراز روبرو شدن با یک بحران جدی محفوظ بماند. بالا رفتن سن ازدواج، کاهش جمعیت و ورود سنت‌ها و کالاهای غلط وارداتی 3 سرفصل مهم پیش روی حوزه زنان است. به حال خود رها کردن این دغدغه‌ها و بی برنامگی در بزنگاهای اثرگذار تمدن اسلامی خبر از سال‌های سخت پیش‌رو می‌دهد. توجه داشته باشیم برای اجرای سیاستهای نظام اسلامی خود نباید واهمه‌ای از غرب داشته باشیم ما نیازی به پاسخگویی به غرب در مسئله زن و ارائه گزارش کار نداریم این غرب است که باید پاسخگو باشد آنها هستند که زن را ابزار کردند، خانواده را متزلزل و رشد و زاد و ولد را متوقف کردند این غرب است که باید در مساله زن مورد نقد قرار بگیرد نه نگاه صحیح و کامل اسلامی.

در ادامه این نامه خطاب به آقای رئیس جمهور آمده است: چه شده است که در پس دفاع از پاسپورت ایرانی و فرهنگ اصیل ایرانی، اینک نگران رخنه فرهنگی سیاسی در فعالیت مک دونالدها و امثالهم هستیم؟ چرا دشمن شناسی ما اینقدر دچار اشتباه محاسباتی می‌شود که در روز روشن حرف‌های حقارت بار و فتنه‌گر طرف مقابل را نمی‌بینیم؟

واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه از خداوند متعال برای دست‌اندکاران دولت در همه عرصه‌ها خصوصا مسائل زنان و خانواده خواستار توفیق شد.

/انتهای متن/

درج نظر