هندبالیست کردستانی مربی تیم ملی بانوان کشور شد

با حکم رئیس فدراسیون، بانوی هندبالیست کردستانی برای ششمین بار به عنوان مربی تیم ملی هندبال بانوان کشور انتخاب شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، طی حکمی در روز پنجشنبه، دهم تیرماه از سوی سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون، نشمین شافعیان به عنوان مربی تیم ملی هندبال بانوان کشور انتخاب شد.
همچنین رئیس فدراسیون، خانم ها مرضیه یوسف و طاهره مبرا را نیز به عنوان سرمربی و سرپرست تیم ملی هندبال زنان انتخاب کرد.
نشمین شافعیان اهل سنندج است و بعد از دوران قهرمانی خود مدت ۱۷ سال در این شهرستان به عنوان مربی در رده های سنی مختلف فعالیت می کند.
تیم هندبال زنان استان کردستان تاکنون ۵ دوره است که به مربیگری و هدایت نشمین شافعیان در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور شرکت می کند و توانسته است در این مدت جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دهد.
این مربی کردستانی ۶ دوره نیز مربیگری تیم ملی رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در کارنامه خود دارد و هدایت کاروان ایران را در رقابت های آسیائی نوجوانان ژاپن، جوانان در ازبکستان و همچنین دو دوره در کشور اندونزی در رده بزرگسالان به عهده داشته است.
شافعیان در سال ۹۴ توانست با بهره بردن از بازیکنان بومی تحت عنوان شهرداری سنندج بعد از تیم ثامن الحجج جایگاه دوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را کسب کند و طبق اعلام فدراسیون با انصراف تیم ثامن الحجج می تواند به عنوان نماینده ایران در مسابقات هندبال باشگاه های آسیا شرکت کند.
این مربی سنندجی، ۵ بازیکن کردستانی تحت نظر خود که بیشترین اعضای تیم ملی را تشکیل می دادند، در اواخر سال ۹۳ به پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در اندونزی اعزام کرد.
همچنین در سال ۹۳ نیز از سوی فدراسیون هندبال، نشمین شافعیان مربی تیم بانوان شهرداری سنندج به عنوان مربی برتر هندبال کشور انتخاب شد و توانست بر افتخارات ورزشی در کردستان بیافزاید.
نشمین شافعیان در سال ۹۵ بار دیگر مربی تیم ملی شد تا اردونشینان کشورمان را با کمک همراهان خود برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده کند.
نخستین دوره اردوی آمادگی تیم ملی هندبال رنان کشور طی روزهای ۱۸ تا ۲۴ تیرماه در تالار هندبال فدراسیون برگزار خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر