همایش بزرگ اربعین با میدان داری بانوان آملی

در آستانه اربعین حسینی ، همایش بزرگ اربعین با میدان داری و حضور پرشور بانوان آملی عصر پنجشنبه در تکیه اسک این شهر برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار ایرنا ، در این همایش معنوی که با عزاداری و مداحان کشوری به همت هیات صاحب الزمان (عج) بانوان تکیه اسک آمل برگزار شد، بیش از 700 نفر از بانوان آملی حضور داشتند و درآستانه اربعین و یادبود حماسه سازان دشت کربلا سوگواری کردند.
یکی از مفسران قرآن کریم در این همایش با بیان اینکه باید فرهنگ اربعین را به اطلاع همگان رساند و به درستی آن را در جامعه تبیین کرد ، گفت : باید آسیب ها را شناخت و به بصیرت و عقلانیت خود افزود.
زهرا مهدوی افزود : زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) زمانی فراهم می شود که بشریت به نقطه ای از آن بلوغ فکری برسد که به فطرت خود بازگردد ، اسیر ظاهر دنیا نشود ، اینها در پاکی و فطرت و الگوهای برجسته بشریت راه نجات است.
وی ادامه داد : فلسفه جهانی حضرت مهدی (عج) این است که زمینه های عقلانی و پاکی و فطری بشری پاک باشد و دل ها آسمانی شود تا پیام اربعین را دریافت کند.
مهدوی با تبیین وجوه قیام امام حسین(ع) ، گفت : قیام امام حسین (ع) را باید از هر دو جنبه امر به معروف و نهی از منکر دید در حالی که برخی فقط بعد نهی از منکر امام حسین(ع) را نشان می دهند ولی باید به همان میزان که نهی از منکر را نشان می دهند، امر به معروف را نیز نشان داد.
وی افزود : اربعین میقات معنوی فرهنگ عاشورا است، نقطه بازگشت پیام از خون به جامعه است، که پیام آوران شهادت در چنین ایامی، از سفر خود برگشتند و سفیرانی از مدینه و شام به این سرزمین یعنی کربلا رسیدند و اربعین را می توان نقطه آغاز پیام رسانی عاشورای جهانی و حرکتی بی نظیر در طول تاریخ دانست.
به گزارش ایرنا، سرپرست هیات صاحب الزمان (عج) بانوان تکیه اسک آمل هم دراین همایش معنوی، با بیان اینکه محبت حسین(ع) حرارت قلب ‌های مومنان است، گفت: این حرارت مردم را به سمت خود کشانده و همه مردم از شیعه و سنی گرفته تا دیگر ادیان و فرهنگ‌ ها در این ایام درکنار هم هستند.
‘معصومه منوچهری’ افزود: بسیاری از مردم کشورمان ودیگر کشورهای دنیا با پای پیاده راهی کربلای معلی شدند و با تصمیم هیات صاحب الزمان (عج) با برگزاری این همایش وتجمع بزرگ اربعین ویژه بانوان، تلاش کردیم تا با پای دل به کربلا مشرف شویم.
وی به فعالیت مستمر این هیات پس از کسب مجوز از اداره تبلیغات اسلامی اشاره کرد وگفت : خوشبختانه در برنامه های این هیات که درمناسبت های مذهبی سال برگزار می شود، جمعیت بیش از هزار نفر هم شرکت کردند.

/انتهای متن/

درج نظر