هزاران مادر زیر بار فقر له می‌شوند و کسی به فکر آنها نیست

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: هزاران مادر زیر بار فقر له می‌شوند و کسی به فکر آنها نیست.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، به دنبال انتشار خبری مبنی بر دعوت رئیس جمهور از زن دستفروش فومنی که مورد برخورد فیزیکی یکی از ماموران شهرداری این شهر قرار گرفته بود؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری  در رشت با ابراز بی‌اطلاعی از دعوت این زن دستفروش از سوی روحانی، اظهار کرد: هزاران زن و مادر در کشور سیلی می‌خورند و زیر فقر له می‌شوند که کسی به فکر آنها نیست و مسائل آنها را برجسته نمی‌کنند.
خبرگزاری فارس: هزاران مادر زیر بار فقر له می‌شوند و کسی به فکر آنها نیست/ دولت مشکل بیکاری را حل کند تا دیگر دستفروشی نباشد
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها این زن نیست که در خیابان مورد نظر دستفروشی می‌کند، ادامه داد: در بازار فومن حدود 30 زن در حال دستفروشی هستند که همه از قانون تمکین می‌کنند.

وی گفت: زنانی هستند که از صبح برای کسب روزی از خانه خارج می‌شوند و شب برای اینکه فرزندان خود را آرام کنند دیگ آب خالی را روی اجاق می‌گذارند تا کودک به خواب رود اما به این مسائل پرداخته نمی‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون مشکلات کشور را برطرف می‌کند، گفت: اگر می‌خواهیم شهر و استان و کشوری آباد داشته باشیم باید به قانون تمکین کنیم و قانون با شعار، فضای مجازی و دل‌خواه نیست بلکه قانون همت می‌خواهد.

افتخاری با اشاره به اینکه دولت باید در کشور اشتغال ایجاد کند تا دستفروشی نباشد، تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم همت کند تا مشکل اشتغال برطرف شود و دستفروشان در کنار خیابان نباشند.

وی متذکر شد: دولت همت کند چرخه تولید را به گردش درآورد و مشکل بیکاری استان برطرف شود و شهرهای صنعتی خفته را بیدار کند و اگر دولت اشتغال ایجاد کند دیگر دستفروشی وجود نخواهد داشت.

به گزارش به دخت، گیلان گرفتار معضل بزرگی به نام بیکاری بوده که از این رو بسیاری از مردم برای تأمین معیشت خود به دستفروشی رو می‌آورند و آمارهای ارائه شده توسط مقام‌های استان برای رفع بیکاری در گیلان، تنها در حد آمار بوده و این استان هنوز از بیکاری زنان و مردان خود رنج می‌کشد.

وضعیت کشاورزان استان نیز نه تنها بهبود نیافته بلکه بیشتر کشاورزان برای تأمین معیشت خود ناچار به فروش شالیزارهای برنج شدند و چایکاران زیادی از وضعیت این محصول ناراضی هستند.

باغداران و صیادان استان نیز وضعیت نامناسبی دارند، صیادانی که هنوز درگیر بیمه خود هستند و دست نیاز آنها به سوی دولت تاکنون برای آنها راهگشا نبوده است.

دامداران گیلان نیز از وضعیت بی‌توجهی نسبت به تولید فرآورده‌های دامی مانند شیر نگران هستند و کاهش تولید شیر در این استان به دلیل عدم حمایت از دامداران است.

/انتهای متن/

درج نظر