نگرانی فرماندار نوشهر از روند طلاق

فرماندار نوشهر گفت: معضل طلاق به صورت نگران کننده‌ای رو به افزایش است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از آفتاب، علی شادمان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان نوشهر که در فرمانداری برگزار شد با بیان این‌که تاکیدات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال باید در تمام زمینه‌ها بکار گرفته شود، اظهار کرد: دو موضوع اساسی اعتیاد و طلاق از جمله موضوعات اساسی استان است که باید پیگیری شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به این‌که معضل اعتیاد بیش از ۴۰ درصد جرائم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بررسی‌های به عمل آمده در استان نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد جرائم در زندان از جمله سرقت، قتل و درگیری‌های خیابانی و هم‌چنین طلاق ریشه در اعتیاد دارد.

شادمان با تاکید بر این‌که حل معضل اعتیاد نیازمند تلاش بیشتر است، یادآور شد: اقدام و برخورد در مورد اعتیاد باید در جای خود صورت گیرد که این امر مغایرتی با پیشگیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کشور ما از نظر جغرافیایی در محل ترانزیت موادمخدر کشورهای همسایه از جمله افغانستان است، بنابراین یکی از سیاست‌های کشور برخورد با قاچاقچیان و سرچشمه این اقدامات است.

این مسئول بر برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی و سپاه و دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: در بخش تبلیغی مبارزه با اعتیاد، باید راهکارهای مناسب ارائه شود تا خانواده‌ها خود نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

شادمان بی‌تفاوت شدن خانواده و جامعه نسبت به اعتیاد را بزرگترین خطر عنوان کرد و یادآور شد: خانواده‌ها باید در خصوص برخورد و مبارزه با اعتیاد همکاری جدی‌تری را نسبت به مسئولان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در برخورد و مبارزه با اعتیاد، اظهار کرد: با توجه به این‌که آموزش و پرورش دارای کارشناسان خبره‌ای است، می‌تواند تاثیرات مثبتی را در بین دانش‌آموزان داشته باشد تا دچار آسیب نشوند.

فرماندار نوشهر تاکید کرد: آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را برای کار فرهنگی دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب در راه کاهش خطرات ناشی از اعتیاد در میان دانش آموزان و جوانان گام بردارد.

/انتهای متن/

درج نظر