نگرانی از آینده، مهمترین دغدغه جوانان است

0

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق نظرسنجی های جهانی، نگرانی از آینده، مهمترین دغدغه جوانان در سراسر دنیا به شمار می رود.
به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه، در مراسم افتتاحیه گردهمایی سراسری مسوولان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان کشور در مجتمع آفتاب تالاب بین المللی چغاخور چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در برخی جوامع دولتها از نظرات جوانان کمتر استفاده می کنند و از این قشر در بیشتر مواقع استفاده ابزاری صورت می گیرد.

ابتکار افزود: دولت تدبیر و امید، از نظرات و پیشنهادات سازنده جوانان، در فضایی سالم و آزاد، استقبال و حمایت می کند.

وی تصریح کرد: موضوع محیط زیست به دغدغه ای جهانی تبدیل شده و پیام نشست امروز پیوند جوانان با طبیعت است زیرا حفظ محیط زیست و ذخیره گاه ها، تضمین آینده جوانان را در سراسر دنیا به دنبال دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: گرم شدن هوا، کاهش نزولات آسمانی و افزایش گازهای گلخانه ای، ضربات جبران ناپذیری بر محیط زیست وارد کرده است.

ابتکار عنوان داشت: ذخیره های ژنتیکی جهان در حال از بین رفتن است که این امر، زنگ خطر جدی برای جامعه جهانی است.

وی اظهار کرد: در 70 سال گذشته، 50 درصد پستانداران ایران مانند ببر مازندران و شیر ایرانی، به علت توسعه صنعتی و از بین رفتن برخی عرصه های طبیعی، منقرض شده اند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مردم و مسوولان بایستی به عنوان شهروند جهانی، نسبت به حفاظت محیط زیست حساس باشند، زیرا فاصله گرفتن از طبیعت، به عنوان یکی از مهمترین دلایل افسردگی شناخته شده است.

ابتکار یادآور شد: همکاری جوانان با سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای طرح های علمی، کارشناسی و پژوهشی زیست محیطی از سوی جوانان، یک بازی برد – برد است.

وی بیان کرد: تا سال 1392، کمتر از 300 تشکل مردم نهاد در کشور فعالیت داشت و این تعداد، اکنون به بیش از 750 سمن رسیده است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش کشوری معاونان و کارشناسان حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان از امروز سه شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار و جمعی از مسوولان استانی در تالاب بین المللی چغاخور شهرستان بروجن آغاز شد.

مرکز شهرستان بروجن در فاصله 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر