سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵

نقش مربیان آموزشی در کاهش بیش فعالی کودک

توجه به علایم بیش فعالی کودک قبل از سن مدرسه به وسیله غربالگری ها انجام می شود.

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین حق وردی روان شناس و مشاور اظهار داشت: جنب و جوش و شیطنت یکی از خصلت های دوره کودکی است که گاهی والدین آن را با علایم اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز اشتباه می گیرند.

وی در ادامه گفت: در صورت وجود اختلال بیش فعالی در کودک، وی در ارتباط با دوستان، درس خواندن و تمرکز با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این روان شناس تأکید کرد: نقش مربیان در اجرای برنامه های آموزشی در جهت کاهش اختلال بیش فعالی بسیار حائز اهمیت است.

حق وردی با بیان اینکه همکاری والدین، مربیان آموزشی و روان شناس در کاهش این اختلال بسیار مهم است، اظهارداشت: به یاد داشته باشید که هیچگاه برچسب بیش فعال را به فرزند خود نزنید و از تنبیه او دوری کنید زیرا در طی درمان این مشکل، صبر و حوصله در برخورد با کودک نقش زیادی دارد.

این روان شناس در پایان گفت:در صورت عدم درمان اختلال بیش فعالی کودک، در آینده با مشکلاتی از جمله گرایش به مواد مخدر و اعتیاد، عدم ارتباط صحیح با اطرافیان خصوصاً همسر و عدم تمرکز در انجام فعالیت و کارهای روزانه مواجه خواهد شد.

/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد