نظر مشاور وزیر کشور درباره جایگاه زنان در منشور حقوق شهروندی

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در واکنش به افرادی که جایگاه زنان درمنشورحقوق شهروندی را قابل قبول نمی‌دانند،گفت: وقتی از یک وضعیت ایده‌ال اجتماعی صحبت می­‌کنیم،لازم نیست به همه اقشار و گروه­ها در تک تک موارد تصریح کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فهیمه فرهمندپور  به ذکر مثالی پرداخت و اظهارکرد: لزومی ندارد درتمام مواد قانون اساسی،واژه« زنان»تکرارشود بلکه باید در فرایند تحقق اهاف آرمانی، معلوم شود که برای تغییر وضع موجود و دستیابی به وضعیت مطلوب، کدام قشر یا کدام بخش نیاز به توجه، برنامه ریزی وسرمایه گذاری بیشتری دارد.

فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان

وی افزود: وقتی هدفگذاری ما دسترسی عادلانه به همه فرصت‌ها است،امکان دارد ناچار باشیم درفرآیند تحقق این هدف، برخی گروه­ها و اقشار مثلاً زنان را مورد توجه ویژه قرار دهیم. این فرایند اجراست نه متن سند البته در مواردی که تفاوت­های واقعی بین زنان و مردان وجود دارد و باید مورد لحاظ قرار گیرد، مسأله دیگری است.

فرهمندپور در پایان با بیان اینکه مشکلات و تنگناهای موجود درحوزه زنان باید درفرآیند حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب مورد توجه خاص قرار گیرد،اظهارکرد: اگرقرارباشد اصول قانون اساسی یا سایر اسناد بالادستی مثل سند چشم اندازبه نحوکامل تحقق یابد چاره‌ای نداریم جز اینکه نگاه ویژه‌ای به زنان داشته باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر