نشست ستاد برگزاری شطرنج گرندپری زنان جهان با مولاوردی

ما باید توانمندی دختران ایرانی را نشان دهیم تا با میزبانی این مسابقه‌ها فضای لازم برای گرایش بانوان به عرصه‌های ورزشی به‌خصوص شطرنج پیدا شود. این رویداد پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی خواهد داشت. تمام بزرگان شطرنج در این مسابقه‌ها شرکت می‌کنند و این میزبانی بین المللی فرصتی برای نمایش توانمندی های ورزش بانوان کشور است.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، نشست هماهنگی ستاد برگزاری رقابت‌های شطرنج گرندپری بانوان جهان با معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار و گزارش کاملی در خصوص عملکرد ستاد برگزاری این رقابت‌ها ارائه شد.

به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، نشست هماهنگی ستاد برگزاری رقابت‌های شطرنج گرندپری بانوان جهان با شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در محل این نهاد برگزار شد.

نشست ستاد برگزاری شطرنج گرندپری زنان جهان با مولاوردی

در این جلسه علاوه بر مولاوردی که رئیس شورای راهبردی این مسابقات است، پروین کرملو سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون شطرنج، کمند عزیزی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون شطرنج و دیگر اعضای ستاد برگزاری رقابت‌ها حضور داشتند.

در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد ستاد برگزاری رقابت‌ها و روند آماده‌سازی محل برگزاری مسابقات ارائه شد. پریچهره سرپرست فدراسیون شطرنج با اشاره به این رقابت‌ها اعلام کرد: خوشحالیم که چنین فرصتی برای شطرنج کشور فراهم آمده تا میزبان برترین ورزشکاران جهان آن هم در بخش بانوان باشد. بدون شک این یک فرصت طلایی برای رشته شطرنج است که امیدواریم به بهترین شکل ممکن از آن در جهت رشد و توسعه ورزش بانوان کشور استفاده کنیم.

وی افزود: شطرنج کشور پتانسیل بسیار بالایی دارد و چنین میزبانی‌هایی می‌تواند به شناخت جامعه جهانی از آرامش، رشد و ظرفیت ورزش کشور بینجامد.امیدوارم تا با کمک هم بتوانیم بهترین میزبانی را از این فرصت تاریخی بین‌المللی برای شطرنج ایران داشته باشیم.

همچنین کرملو در خصوص رقابت‌های شطرنج گرندپری بانوان جهان تصریح کرد: این اولین میزبانی جهانی رشته‌های ورزشی برای بانوان کشور است که از این حیث می‌تواند آغازگر فصل نوینی در ورزش بانوان ایران باشد. وزارت ورزش و جوانان نیز با تمام وجود به میزبانی هر چه بهتر این رقابت‌ها کمک می‌کند و با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که از ابتدا در جریان این میزبانی بزرگ قرار گرفت، می‌توان به برگزاری هر چه بهتر این مسابقه بین‌المللی امیدوار بود.

در ادامه مولاوردی ضمن ابراز خوشحالی از چنین میزبانی در ورزش بانوان کشور عنوان کرد: برگزاری این رویداد مهم یک عزم ملی می‌خواهد و امیدوارم با مشارکت هم بتوانیم به نحو احسن این مسابقه‌ها را برگزار کنیم. میزبانی این مسابقه‌ها به توسعه ورزش بانوان کمک می‌کند.

وی افزود: ما باید توانمندی دختران ایرانی را نشان دهیم تا با میزبانی این مسابقه‌ها فضای لازم برای گرایش بانوان به عرصه‌های ورزشی به‌خصوص شطرنج پیدا شود. این رویداد پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی خواهد داشت. تمام بزرگان شطرنج در این مسابقه‌ها شرکت می‌کنند و این میزبانی بین المللی فرصتی برای نمایش توانمندی های ورزش بانوان کشور است.

مرحله دوم رقابت‌های شطرنج گرندپری بانوان جهان 22 بهمن تا 4 اسفند به میزبانی ایران (استان تهران) برگزار می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر