نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور ۱۴/۹ درصد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ای منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان ۱۴/۹ درصد است، گفت: نرخ بیکاری بانوان در سال ۹۵ در کشور ۲۰/۷ درصد است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ای منطقه ای وزارت کشور در نشست هم اندیشی زنان فعال اقتصادی که با حضور وزیر کشور امروز سه شنبه 10 مرداد در وزارت کشور برگزار شد گفت: در حال حاضر نمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند ولی نرخ مشارکت اقتصادی زنان ۱۴/۹ درصد و نرخ بیکاری زنان در کشور در سال 1395، ۲۰/۷ درصد بوده است. همین آمار نشان می دهد که ما باید به جامعه زنان در بخش های اقتصادی بیشتر کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر زن شاغل در حال حاضر در کشور وجود دارد، گفت: اینکه چرا خانم های شاغل فقط یک درصد به عنوان کارفرما مشغول به کار هستند سوالی است که باید به آن پاسخ کارشناسی داده شود، بنده تاکنون یک نامه نیز از یک مدیرعامل خانم ندیده ام و این معنایش این است که یا مشکلی وجود ندارد و یا اینکه آنها مشکلات را پیگیری نمی کنند.

دین پرست با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: از جمله مواردی که در وزارت کشور در مورد بحث اقتصاد مقاومتی مورد پیگیری قرار دادیم شناسایی قوانین مانع برای پیشبرد بحث اقتصاد مقاومتی، تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران عامل بانک ها و رییس کل بانک مرکزی برای پیگیری 166 مورد مشکلی که شناسایی شده بود.

وی با تاکید بر پیگیری طرح های آموزشی برای بانوان گفت: ما کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در استان ها تشکیل دادیم که این کارگروه در این زمینه مشکلات و موانعی را که بر سر راه تولید وجود دارد شناسایی و برای رفع آنها گام برمی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ای منطقه ای وزارت کشور با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای بزرگ تولیدی در استان ها و تهران گفت: خوشبختانه این دستور وزیر کشور روز گذشته در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح شد و ما نیز برای اجرای آن جدیت زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در معاونت امور اقتصادی و توسعه ای منطقه وزارت کشور این آمادگی را داریم که یک روز در هفته را برای پیگیری مشکلات زنان در عرصه های اقتصادی اختصاص دهیم.

/انتهای متن/

درج نظر