نرخ بيکاري در زنان 3 برابر مردان است

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر افزايش نقش زنان در اقتصاد کشور، نرخ بيکاري در زنان را سه برابر مردان اعلام کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز در دومين نمايشگاه بين‌المللي نقش‌آفريني زنان در توسعه پايدار با اشاره به نقش اصلي زنان در تشکيل خانواده و پرورش فرزندان براي خدمت‌گذاري در جامعه گفت: اين موضوع کفايت نمي‌کند، همانطور که در دو قرن اخير نقش زنان در جهان در فعاليت‌هاي اقتصادي و علمي افزايش پيدا کرده است.

وي با بيان اين‌که سهم زنان از ورودي دانشگاه‌ها پس از انقلاب از زير 30 درصد به بيش از 60 درصد رسيده است، گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد که ملت ما توجه ويژه‌اي به افزايش سطح دانش بانوان دارند و کساني که به دانش روز مجهز مي‌شوند بيشتر مي‌توانند در کشور نقش‌آفرين باشد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌که زمينه‌هاي رشد براي جذب افراد و ايجاد زمينه براي ابراز خلاقيت‌ها در مقايسه با ورودي دانشگاه‌ها به مقدار کافي رشد پيدا نکرده است، اظهار کرد: البته بسياري از کارشناسان نيز معتقدند که اين بخش بسيار پرهزينه‌تر و سخت‌تر از افزايش ظرفيت دانشگاه‌هاست.

آموزش و پرورش تا سطح دبيرستان به خانم‌ها واگذار شود
نعمت‌زاده با بيان اين‌که زنان در برخي مناطق و مشاغل مي‌توانند بيش از مردان حضور داشته باشند، گفت: براي مثال در آموزش و پرورش تا سطح دبيرستان خانم‌ها مي‌توانند يکه‌تاز ميدان شده و آقايان جا را خالي کنند و به خانم‌ها بدهند.

وي با اشاره به نرخ بيکاري 30 درصدي در زنان کشور اظهار کرد: در حال حاضر جمعيت فعال کشور ما حدود 22 ميليون نفر است که سهم خانم‌ها در اين زمينه بسيار کم و حداکثر 15 درصد است.

به گفته وزير صنعت، معدن و تجارت آنچه امروز در نمايشگاه نقش‌آفريني زنان در توسعه پايدار ديده مي‌شود تنها بخش کوچکي از نقش خانم‌ها در اقتصاد کشور است که بايد به اين موضوع بيشتر توجه شود.

/انتهای متن/

درج نظر