نخستین فرماندار زن در ژاپن انتخاب شد

برای نخستین بار در تاریخ ژاپن، یک زن موفق شد با پیروزی در انتخابات توکیو به مقام فرمانداری برسد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، رسانه های ژاپنی روز یکشنبه و بلافاصله پس از پایان رای گیری، با توجه به فاصله زیاد آرای ‘یوریکو کویکو’ نسبت به رقیبانش، او را به عنوان فرماندار معرفی کردند.
خانم کویکو اکنون مدیریت کلانشهر توکیو و حومه آن را با بودجه ای که معادل بودجه سالانه کشور سوئد است، برعهده خواهد داشت.
فرماندار آینده توکیو امروز با حضور در ستاد انتخاباتی اش گفت: من برای توکیویی خواهم کوشید که همه مردم، مرد و زن، کودک و بزرگسال، سالمند و معلول، زندگی بهتری داشته باشند.
کویکو که اکنون 64 سال دارد، پیش از این برای مدت کوتاهی در دولت قبلی شینزو آبه، وزیر دفاع ژاپن بود؛ هرچند حزب حاکم ژاپن در انتخابات فرمانداری توکیو از وی پشتیبانی نکرد و فرد دیگری را به عنوان نامزد رسمی حزب معرفی کرد.
یکی از نخستین کارهای کویکو در مقام جدید این خواهد بود که به عنوان میزبان المپیک بعدی (توکیو 2020)، به بازی های المپیک ریو 2016 برود.
‘یویچی ماسوزو’ فرماندار پیشین توکیو، پس از اعتراف به ولخرجی در زمینه هتل های لوکس و خرید آثار هنری گران قیمت، ماه ژوئن (خرداد – تیر) از مقام خود استعفا داد. هیچ یک از هزینه های فرماندار پیشین غیرقانونی نبوده است.


یکی از قول های انتخاباتی خانم کویکو این است که از تکرار ولخرجی مقام های شهری جلوگیری کند.
وی همچنین گفته است که تاسیسات پرستاری از کودکان را برای کمک به مادرانِ کارمند توسعه خواهد داد.
توکیو منشاء تقریبا یک پنجم از تولید ناخالص داخلی ژاپن است و دفتر مرکزیِ نیمی از شرکت های بزرگ ژاپنی در این کلانشهر قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر