نجات جان یک مادر از مرگ حتمی پس از عمل سزارین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با حضور به‌موقع و تاثیرگذار تیم پزشکی از مرودشت، جان یک مادر که پس از سزارین دچار خونریزی شدید مغزی شده بود از مرگ حتمی نجات داده شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از شیرازه، دکتر “علی بهادر” معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به گستردگی خاک استان فارس و برای ساماندهی خدمات درمانی، شهرستان‌های استان در چند قطب درمانی تعریف شده و هر چند شهرستان نزدیک به یکدیگر، از خدمات یک قطب بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: بر همین اساس، در پی اعلام پزشک مرکز درمانی آباده طشک مبنی بر شرایط نامساعد یک مادر پس از انجام عمل سزارین و کاهش نشانه‌های حیاتی در او و رسیدن عدد هوشیاری به سه، دکتر “کامران راسخ” معاون درمان قطب مرودشت با بررسی شرایط بیمار، دستور اعزام فوری مادر و لوله گذاری تنفسی را صادر می‌کند.

بهادر با بیان اینکه این مادر پس از لوله گذاری به بیمارستان مرودشت اعزام می شود، افزود: با اعلام شرایط مادر پیش از ورود او به بیمارستان مرودشت، شرایط امدادرسانی فراهم می شود و بیمار به محض ورود، به سرعت به اتاق CT ارجاع داده شده و سپس به بخش مراقبت های ویژه انتقال می یابد، با اعلام جواب CT و تشخیص خونریزی شدید سابدورال، داروهای لازم برای او تجویز می شود.

معاون درمان دانشگاه، گفت: در ادامه، تیم پزشکی متشکل از جراح مغز و اعصاب، نورولوژیست، زنان و زایمان و متخصص داخلی، کار درمان این مادر آغاز می کنند و با وجود پیش بینی شرایط بسیار نامساعد او و احتمال مرگ، بیمار برای عمل جراحی مغز و اعصاب به اتاق عمل ارجاع می شود.

بهادر اضافه کرد: با انجام به موقع عمل جراحی، بیمار از مرگ حتمی نجات یافته و پس از پنج روز، با دارا بودن شرایط جسمی مساعد، به آغوش خانواده بازگشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این اقدام را نشانه آمادگی و پیشرفت قطب های درمانی استان در ارایه خدمات، همسو با مرکز استان به عنوان یکی از قطب های پزشکی کشور دانست و از همدلی و دلسوزی تیم ارایه خدمت به این مادر که با مشارکت یکدیگر توانستند لبخند را به این خانواده هم استانی هدیه کنند، قدردانی کرد.

/انتهای متن/

درج نظر