میزبانی بانوان ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی جهان تصویب شد

سوزان پولگا رئیس کمیسیون زنان فیده میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی بانوان جهان را تاییدکرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، سوزان پولگا رئیس کمیسیون زنان فیده (سازمانی بین‌المللی است که فدراسیون‌های ملی شطرنج را با یکدیگر مرتبط می‌کند و نهاد اداره‌کنندهٔ رقابت‌های شطرنج در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود) اعلام کرد میزبانی ایران برای المپیاد جهانی شطرنج بانوان به تصویب رسید و هیچ یک 159 کشور عضو ، معترض نبوده اند.
وی گفت: تاکنون هیچ اعتراضی به طور رسمی از بازیکنان یا فدراسیون های واجد شرایط حضور در مسابقات قهرمانی بانوان جهان به اطلاع فدراسیون جهانی شطرنج نرسیده است و حتی اعتراضی از سوی آمریکایی ها نیز ثبت نشده است.
رئیس کمیسیون زنان فیده گفت: میزبانی مسابقات قهرمانی بانوان جهان در مجمع عمومی فیده در باکو به ایران تعلق گرفت. چون ایران تنها کشوری بود که برای میزبانی این رقابت ها پیشنهاد رسمی ارائه داد و از آنجایی که هیچ یک از 159 عضو حاضر در مجمع اعتراضی نداشتند با درخواست ایران موافقت شد.
وی تاکید کرد:علاوه بر این فدراسیون ایران در سال های اخیر میزبانی مسابقات مهم دیگری را نیز بر عهده داشته و به بهترین شکل ممکن آن را برگزار کرد. تا لحظه ثبت این مطلب نیز هیچ گونه اعتراضی از سوی بازیکنان واجد شرایط برای حضور در مسابقات قهرمانی بانوان جهان به دست فیده نرسیده است.
در پایان اعلام می کنم که فیده در راستای راحتی و رفاه شرکت کنندگان تمام راه حل های موجود را بررسی کرده و در جلسات هماهنگی با مسئولان فدراسیون ایران رایزنی های لازم را انجام خواهد داد.

/انتهای متن/

درج نظر