ميانگين اعتياد زنان كهگيلويه و بويراحمد كمتر از پنج درصد است

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كهگيلويه و بويراحمد گفت: ميانگين اعتياد زنان در اين استان كمتر از پنج درصد است در حالي كه اين رقم در كشور حدود 10 درصد برآورد مي شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا، ناصر رضايي كه در جمع استادان و دانشجويان دانشگاه ياسوج به مناسبت گراميداشت هفته معلم سخن مي گفت، از شناسايي حدود هشت هزار معتاد در رده هاي سني مختلف در استان خبر داد.
وي با تاكيد بر اينكه ضريب مصرف و اعتياد به قرص هاي روان گردان در بين دانشجويان دختر اين استان بيشتر از دانشجويان پسر است، گفت: دليل اين رشد نيز تبليغات سوء و منفي براي مصرف اين قرص ها بويژه «ريتالين» است.
وي تصريح كرد: بيشترين ميزان مصرف اين نوع قرص ها نيز در باشگاه هاي ورزشي و آرايشگاه هاي زنانه براي تناسب اندام، لاغري و يا زيبايي است.
بيش از 65 هزار دانشجو در دانشگاه هاي مختلف كهگيلويه و بويراحمد مشغول تحصيلند كه 6 هزار نفر از اين تعداد در دانشگاه ياسوج هستند.
رضايي اظهار كرد: يكي از برنامه ها و راهبردهاي اساسي در مبارزه با پديده قاچاق و توزيع مواد مخدر، افزايش مشاركت هاي مردمي و بهره گيري از ظرفيت هاي فرهنگي است.
وي ابراز داشت: كهگيلويه وبويراحمد به لحاظ بافت قومي و قبيله اي و شرايط اجتماعي حاكم بر آن در بسياري از شاخص ها بويژه در زمينه مبتلايان به مواد مخدر، ميزان شيوع و سن اعتياد وضع بهتري دارد.
رضايي تعداد مراكز ترك اعتياد در استان را بيش از 70 واحد اعلام كرد و افزود: براساس ارزيابي ها، ميانگين درصد بهبود يافتگان در اين مراكز و كمپ ها حدود 20 درصد است.
وي گفت: ميانگين و بررسي هاي كشوري نيز نشان مي دهد كه بيش از 80 درصد از معتادان در مراكز و كمپ هاي ترك اعتياد زمينه بازگشت مجدد به چرخه اين معضل اجتماعي را پيدا مي كنند.
آيين گراميداشت هفته معلم شامگاه 12 ارديبهشت در دانشگاه ياسوج برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر