موبایل را در تماس با بدن تان قرارندهید

امواج موبایل ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. این نظر محققان امریکایی است که توصیه می کنند تلفن همراه خود را در تماس مستقیم با بدن قرار ندهید و حتی خود  درون جیب لباس تان نگذارید. آنها تاکید دارند که استفاده از موبایل در نقاطی که پوشش آنتن دهی ضعیفی داشته و یا کیفیت تصویر و صدا لرزان است، جز در موارد ضروری،  جایز نیست.

0

در حال حاضر هیات کارشناسان آمریکایی تردید دارند که آیا تشعشع تلفن همراه برای انسان بی خطر است یا نه. اما انجمن سلامت عمومی  کالیفرنیا قاطعانه مخالف قرار دادن موبایل درون جیب است.

این آژانس بیانیه ای را صادر کرد که حاکی از آن است شهروندان بایستی برای  استفاده صحیح از تلفن همراه گام هایی را بردارند.

بیانیه فوق توصیه می کند که استفاده از موبایل در نقاطی که پوشش آنتن دهی ضعیفی داشته و یا بخش هایی که کیفیت تصویر و صدا لرزان است، جز در موارد ضروری،  جایز نیست.

دپارتمان  آمریکا هم توصیه می کند که تلفن همراه خود را در تماس مستقیم با بدن قرار ندهید.

دکتر کارن اسمیت می گوید: حتی موبایل خود را درون جیب لباس هایتان نگذارید.

تحقیقاتی که در سال 2009 انجام شد و نیز به گفته پروفسور جول موسکویتز ارتباطی تنگاتنگ میان استفاده از موبایل و احتمال افزایش سرطان وجود دارد.

دکتر جول معتقد است که امواج موبایل ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

سایر آژانس ها مانند دپارتمان سلامت عمومی  ایالت کانیکتاکت نیز هم عقیده با  نظر دکتر جول هستند.

گروه صنعتی موبایل وایرلس) CTIA (که به لحاظ قدمت و زمان  مخالف تلاشها  برای افزایش نگرانی های جامعه در مورد تشعشع تلفن همراه است، اعلام کرد که سلامتی اعضا و گروهش حائز اهمیت است و مردم بایستی با کارشناسان مشورت کنند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا بیانیه مذکور می تواند باعث تغییراتی در مورد استفاده از تلفن همراه شود؟

بدون در نظر گرفتن حلقه ارتباطی قطعی میان استفاده از موبایل و مسائل مرتبط به سلامتی این بیانیه ارزش چندانی ندارد.

در حال حاضر شاید با اانتشار چنین بیانیه ای با این مسئله مواجه شویم که خواستن از مردم آمریکا برای متوقف کردن استفاده از تلفن های هوشمند مانند آن است که از آنها بخواهیم نفس نکشند.

یعنی درشرایط کنونی واضح است که اگر از کسی بخواهیم موبایل خود را کنار بگذارد در واقع از او خواسته ایم  که تغییراتی مهم در زندگی خود ایجاد کند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

 

 

درج نظر