منشور حقوق مددجویان کمیته‌امداد به‌زودی ابلاغ می شود

مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد با اشاره به ابلاغ منشور حقوق مددجو در آینده نزدیک، برضرورت برخورد محبت‌آمیز با مددجویان و لزوم آگاه سازی ولی نعمتان از حقوق و تکالیف خود به منظور ارتقاء بیش از پیش انضباط، قانونگرایی و رعایت موازین اخلاقی در ارائه خدمات امداد تاکید کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مهدی ثمره هاشمی در نشست مدیران نظارت و روسای بازرسی و حسابرسی استانها، اجرای نظرسنجی‌های مختلف از مددجویان و سایر مراجعان را از جمله اقدامات کنترلی و زیربنایی مهم بر شمرد و اظهارداشت: این نظرسنجی ها می توانند در راستای تقویت کنترلهای داخلی، افزایش بهره وری، ارتقای مسئولیت پذیری، ترویج ادبیات اخلاقی کارکنان و افزایش سلامت اداری مورد توجه قرار گیرد، رعایت مفاد این منشور در بازدارندگی از وقوع تخلفات موثر خواهد بود.

ثمره هاشمی گفت: با توجه به اعتمادی که به حوزه نظارت وجود دارد، ریاست سازمان نیز نتیجه این بازرسی‌ها و نظارتها را مبنای تصمیم گیری قرار خواهد داد لذا ضروری است تا همه تلاشمان را برای ارزیابی‌های درست متمرکز کنیم تا منجر به ارائه و ارسال گزارشات به موقع، با کیفیت مطلوب و اثربخش باشد.

مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد تقویت کنترل های داخلی و نظام خودکنترلی را در پیشگیری از بروز انحرافات موثر دانست و از مدیران نظارت و روسای بازرسی و حسابرسی استانها خواست تا با انجام برنامه‌های بازرسی وحسابرسی و رسیدگی به شکایات و گزارشات با کیفیت مطلوب در بازدارندگی ازانحرافات، نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه، نظارت فرهنگ مدار را یکی از ویژگی‌های نظام های نظارتی کارآمد خواند و افزود: کمیته امداد به لحاظ جایگاه خاصی که دارد باید بیشتر از سایر دستگاهها و سازمان ها، بر سیستم نظارتی خود کنترلی تاکید داشته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد با تاکید بر نظارت های سیستمی و حرکت به سمت حسابرسی‌های ترازنامه ای و ارزیابی تزارمالی در بازه زمانی مشخص تصریح کرد: استفاده از فناوریهای نوین IT باید روز به روز در نظارت های کمیته امداد گسترش یابد که در این صورت می توانیم هزینه‌ها و خسارات امداد را کاهش و سرعت عمل را نیز افزایش دهیم چراکه بسیاری از فعالیت‌ها را سیستمی رصد کرد و نیازی به هزینه کرد بیت المال برای حضور میدانی و فیزیکی نیست.

/انتهای متن/

درج نظر