مقام اول انجام «زایمان بدون درد»اصفهان به بیمارستان گلپایگان رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: مقام اول انجام زایمان بدون درد استان اصفهان به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان گلپایگان تعلق گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی شامگاه پنجشنبه با تقدیر از حضور مسئولان، خیرین و معتمدین شهرستان گلپایگان در آیین بهره برداری و افتتاح پروژه های زایشگاه و واحد اداری بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان، اظهار داشت: امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از واحد زایشگاه بیمارستان امام حسین (ع) با توجه به نتایج و برآوردهای مثبتی که در امور محوله از جمله کسب رتبه اول زایمان بدون درد در استان اصفهان کسب شده، بتوانیم به در مسیر اجرای سیاست های افزایش جمعیت قدم برداریم.

وی افزود: ازدیاد نسل یکی از خواسته های معصومین(ع) و مقام معظم رهبری در راستای قوام و دوام جامعه اسلامی است که به این امر باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به اینکه وضعیت امروز هر چه باشد نسبت به گذشته بهتر شده است، ادامه داد: در گذشته علیرغم آن همه مشکلات و گرفتاری ها جمعیت ۳۰ میلیونی پس از انقلاب به حدود سه برابر افزایش یافت.

امام جمعه گلپایگان افزود: آبادانی و رونق شهرستان همیاری و همکاری مردم را می طلبد، همه مسئولان زمانی موفق هستند که اتحاد، اتفاق، همدلی و وفاق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان می توانست دست روی دست بگذارد و بگوید ما هیچ اعتباری نداشته و تا اعتبار نباشد پا در عرصه نمی گذاریم، افزود: مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با توکل و اعتماد به نفس و حمایت انجمن خیرین موفقیت های بی نظیری در ساخت پروژه های بهداشت و درمان گلپایگان داشته است لیکن باید حمایت از مدیران موفق ادامه یابد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه توانمندی های شهرستان گلپایگان بیشتر از این است، تصریح کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم تا حداقل در غرب استان اصفهان حرف اول را در بین شهرستان ها بزنیم و این توانمندی و استعداد با توجه به موقعیت جغرافیایی و با تکیه بر اتحاد و همدلی مردم و مسئولان می تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

وی تاکید کرد: ضمن تقدیر از تمامی خدمتگزاران و به ویژه خیران ارجمند در امر بهداشت و درمان امیدواریم افرادی که در خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم تلاش دارند در همه عرصه ها خصوصاً بهداشت و درمان موفق باشند.

در ادامه نماینده شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد بخشی از تلاش های دکتر رستمی و همکاران ایشان هستیم که با همدلی، همیاری و همکاری خیرین بزرگوار بهره برداری از تأسیسات جدید و بناهای مورد نیاز بیمارستان امام حسین (ع) را برای رضایتمندی مردم انجام دادند.

سید محمدحسین میرمحمدی افزود: یکی از توجهات ما در این دوره نمایندگی موضوع بهداشت و درمان بود که باعث گله مندی مردم شده و سعی ما بر این اساس بود که بتوانیم حرکت ها و اقداماتی در راستای کاستن از مشکلات مردم در این بخش داشته باشیم و بر این پایه تماس های مکرر با مدیریت شبکه بهداشت و درمان طی دوسال اخیر صورت گرفت لیکن تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

پزشک مورد نیاز شهرستان ها از خارج کشور تامین شود

میرمحمدی با اشاره به اینکه رسیدن به نقطه مطلوب زمانی است که نرم افزارهای موجود یعنی تأمین پزشک و متخصص برای شهرستان به اندازه کافی باشد، تصریح کرد: من در یک مصاحبه از وزیر بهداشت و درمان خواستم در صورت عدم تأمین نیاز پزشک در کشور نسبت به تأمین آنها از خارج کشور اقدام کنید زیرا مطالبه مردم داشتن درمان مناسب، دسترسی به پزشک با استانداردهای مورد لزوم است.

نماینده شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود پزشک، پرستار و بخش های درمانی در بسیاری از نقاط کشور محسوس است لیکن اگر امروز دانشگاه های علوم پزشکی نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردم در این راستا باشد، تأمین آنها از جاهای دیگر و حتی خارج از کشور صورت گیرد که در این راستا امیدواریم نیاز مردم در این زمینه تأمین شود.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات خوب سال جاری در راستای تجهیز بیمارستان امام حسین (ع)، توافق برای تحویل «سی تی اسکن دو اسلایس» بود که به دلیل پایین بودن سطح آن تقاضای سی تی اسکن ۱۶ اسلایس شد که این دستگاه توانایی های بیشتری دارد و تا چند سال آینده شهرستان را از این لحاظ تأمین خواهد کرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس نهم با اشاره به تامین یک دستگاه آمبولانس برای بیمارستان امام حسین (ع) با هزینه بیش از یک میلیارد تومان، افزود: تمامی این اتفاقات در حالی شکل گرفت که وقتی ما در جلسات مختلف صحبت می کردیم برخی اظهار می داشتند که شما برای شهرستان چه کار کرده اید و این امور از سوی خیرین انجام گرفته است. ضمن این که خیرین همه ارزشمند هستند و برخی از این اقدامات قطعاً توجه آنها بوده است باید تأکید کنم بخش هایی نیز با تلاش های مسئولان صورت گرفته و در نظر داریم بتوانیم در این مدت باقیمانده کارهایی که باید صورت گیرد را نیز انجام دهیم.

راه انداری اتاق فرمان ۲۴ ساعته اورژانس گلپایگان

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با تقدیر از حضور تمامی خیرین، معتمدین و مسئولان شهرستان که در مراسم افتتاح و بهره برداری از زایشگاه و بخش اداری بیمارستان امام حسین (ع) حضور یافته اند، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح دو طرح پروژه زایشگاه و بخش اداری هستیم.

ناصر رستمی با تشریح عملکرد شبکه بهداشت و درمان گلپایگان در راستای ساخت پروژه های درمانی بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سال ۹۴ تکمیل تعمیرات اساسی بخش های داخلی، جراحی و اطفال را به همراه آماده سازی و افتتاح اورژانس در اردیبهشت ماه ۹۴ داشته است.

رستمی با اشاره به اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به پیمانکار بخش اورژانس بدهکار هستیم، تصریح کرد: هزینه تکمیل و بهره برداری اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) حدود ۱۲ میلیارد ریال شد و سالن انتظار راهروهای منتهی به بخش ها با اجرای طرح هتلینگ صورت گرفت.

وی با اشاره به آماده سازی اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: یکی از معضلات شهرستان گلپایگان پاسخگو نبودن به تماس گیرندگان اورژانس ۱۱۵ بود که با به‌کارگیری یک اتاق فرمان این معضل نیز برطرف و از روز شنبه در تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخگوی تماس گیرندگان به ۱۱۵ فعال خواهد بود.

اقدامات چشمگیر خیران گلپایگان در حوزه بهداشت و درمان

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به افتتاح آزمایشگاه مرکزی فرخ تاج شمس در سال ۹۴ بیان داشت: مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از سوی خیر گرانقدر محمدرضا صحت در این راستا و مابقی نیز از اعتبارات دولتی در این پروژه صرف شد و مرکز سلامت حاج مهدی صحت با مرکز سلامت جامعه حاج علی عظیمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی از واگذاری یکی از طبقات موقوفه خانم دکتر رقیه هادی از سوی دکتر جابری به بهداشت و درمان خبر داد و افزود: با تقدیر از دکتر جابری این بخش نیز در اردیبهشت ماه تحویل شبکه بهداشت و درمان خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه به منظور تکمیل تجهیزات پزشکی مراکز درمانی به دنبال خرید سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بودیم که ۵۰۰ میلیون تومان آن از اعتبارات دولتی تأمین شده و قرار است مابقی از سوی نماینده شهرستان و افرادی که در این راستا کمک خواهند کرد تأمین شود، گفت: این سی تی اسکن در اردیبهشت ماه سال ۹۵ تحویل بیمارستان امام حسین (ع) خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساختمان کلینیک تخصصی با متراژ ۷۶۰ مترمربع در حال احداث است که در شهریورماه سال ۹۵ راه اندازی خواهد شد و یک خیر قسمتی از هزینه آن را تقبل و مابقی از اعتبارات دولتی و کمک خیرین به اتمام خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ادامه داد: بخش تصویربرداری بیمارستان امام حسین (ع) به منظور استقرار سی تی اسکن و همچنین دستگاه های رادیولوژی در حال آماده شدن است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید. همچنین بخش دیالیز با همت حاج محمدرضا اختری و فرزندش علیرضا اختری با اقدام خیری در کویت به نام سرکار خانم طاهرعلی و اهدای مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۵ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی به توسعه بخش ICU و ساخت بانک اکسیژن مایع با ارزش تقریبی حدود ۲۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: مرکز سلامت جامعه رئوف نیز با اقدام خیر حاج مصطفی عبدلی با اهدای مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تا شهریورماه سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

ناصری اظهار داشت: مرکز سلامت جامعه گوگد که اعتبار دولتی ندارد و ۳۵ درصد آن را یک خیر متقبل شده با مساعدت حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیز از سوی اهالی گوگد در حال اجرای فونداسیون است.

وی به زایشگاه بیمارستان امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: یکی از بدترین و اسف بارترین بخش های این بیمارستان بخش زایشگاه بود که امروز با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد و با زیربنای ۴۰۱ مترمربع و ۴۱۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی طرح تحول سلامت و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آن یکی از بهترین زایشگاه هایی است که در سطح استان شناخته شده و تندیس نیز دریافت کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: بهره برداری و افتتاح پروژه ساختمان اداری که در محل سابق اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) با زیربنای حدود ۵۵۰ مترمربع بدون اعتبارات دولتی بنا شده از دیگر پروژه های افتتاحی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این آیین از دکتر علیرضا سلطانی رئیس بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان مدیر برتر در بلوک زایمانی استان اصفهان، دکتر مجتبی فیاضی پزشک متخصص بیهوشی به عنوان پزشک برتر در ارتباط با زایمان بدون درد، خانم دالوند به عنوان مسئول زایشگاه به پاس قدردانی از تلاش های ایشان در رابطه با فعالیت در زایشگاه، مهندس تقیانی مجری پیمانکار پروژه های زایشگاه و واحد اداری بیمارستان امام حسین(ع) با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

/انتهای متن/

درج نظر