معضل اعتیاد در بین کودکان در برخی کلان شهرها ملموس است

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در بسیاری از استان‌ها وضعیت کودکان کار به مشکل قابل توجه تبدیل شده و معضل اعتیاد نیز در بین کودکان در برخی کلان شهرها ملموس است.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، مظفر الوندی عصر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه سلامت اجتماعی در اردبیل اظهار داشت:  در بسیاری از استان‌ها وضعیت کودکان کار به مشکل قابل توجه تبدیل شده و معضل اعتیاد نیز در بین کودکان در برخی کلان شهرها ملموس است که باید تمامی این موارد مورد توجه واقع شده و راهکارهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: آسیب‌های مشاهده شده در استان‌های کشور متفاوت از همدیگر هستند ولی در این میان آسیب‌های مشترکی نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها مشاهده تبعیض بین دختران در مسئله ازدواج و تحصیل است که متاسفانه در حال حاضر نیز مشاهده می‌شود و نیازمند فرهنگ‌سازی درست و صحیح در این زمینه است.

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در حال حاضر 16 وزارتخانه عضو این کنوانسیون است و در سطح کشور در حدود دو هزار سازمان مردم نهاد در حوزه کودک در حال فعالیت هستند که تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق کودکان به کار می‌گیرند و برای حل این مشکل می‌کوشند.

الوندی بیان کرد: این مجموعه با ارائه گزارش‌های ادواری به سازمان ملل وضعیت حقوق کودکان را پایش می‌کند تا بتواند از این طریق شرایط زندگی را برای بهبود وضعیت زندگی کودکان در دستور کار قرار دهند، چرا که این موضوع کاملا مشخص است  که کودکان با توجه به سن و وضعیت جسمی خود نمی‌توانند از حقوق خود به درستی دفاع کنند.

وی تصریح کرد: دفاع از حقوق کودکان محدود به کودکان آسیب‌دیده نیست بلکه این مجموعه حمایت از تمام کودکان را در دستور کار قرار داده است تا کودکان بتوانند از حق کودکی خود بهره‌مند شوند و آسیب‌های اجتماعی نیز در جامعه به حداقل برسد و شاهد به صفر رسیدن اتفاقات ناگواری مثل قتل “آتنا” در جامعه باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر