معرفی توانمندی زنان ایرانی در همایش بین‌المللی “نقش زنان در توسعه پایدار”

0

مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: ‌بخش بین الملل همایش نقش زنان در توسعه پایدار در سه سطح وزرایی، آکادمیک و کارآفرینان نمونه برگزار می‌شود.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، لیلا فلاحتی افزود: در این همایش فرصت معرفی توانمندیهای زنان ایرانی با تاکید بر اشتغال زایی در سطح وزرایی و شبکه‌سازی و ‌تبادل تجربیات با کشورها مهیا می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما با بیشتر کشورهای دعوت شده به همایش نقش زنان در توسعه پایدار تفاهم نامه داریم و با توجه به آنکه در این همایش بحث اصلی کارآفرینی واشتغال زایی است فرصت حضور کارآفرینان این کشورها هم فراهم می شود.

مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: تاکنون کشورهای آذربایجان، افغانستان و بخش زنان سازمان همکاری‌های اسلامی برای شرکت در همایش نقش زنان در توسعه پایدار اعلام آمادگی کرده‌اند و کشور سنگال در حال بررسی شرکت در این همایش است.

وی با بیان اینکه برای دعوت از وزرا، کشورهای همسایه در اولویت قرار دارند، گفت: علاوه بر کشورهای همسایه از رئیس فدراسیون زنان کشور چین نیز برای شرکت در این همایش دعوت کرده‌ایم البته در ماه سپتامبر جلسات بین المللی زیادی برگزار می شود.

فلاحتی در پایان درباره حوزه آکادمیک بخش بین الملل همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار اظهارکرد: دعوت از مهمانان این بخش بر عهده ما نبود و کمیته علمی همایش این کار را انجام داد. یکی از شرکت‌کنندگان این همایش شفقت فاروق است. مقالات او پر استنادترین مقالات در بین زنان جهان اسلام است.

/انتهای متن/

درج نظر