معاونت امور زنان باید براساس اسناد بالادستی عمل کند

مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به تهیه اسناد بالادستی در حوزه زنان و خانواده از سوی شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: معاونت امور زنان و خانواده باید براساس این اسناد عمل و اقدام کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، مینو اصلانی در مراسم سالگرد تاسیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به پیچیدگی‌های مسائل زنان در کشور افزود: شورای فرهنگی اجتماعی زنان مسئول تهیه اسناد بالادستی در حوزه زنان و خانواده است و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باید اسناد این شورا را مطالعه و در دستور کار قرار دهد تا از انجام اقدامات تکراری و بی فایده جلوگیری شود.

رییس بسیج جامعه زنان با بیان این‌که بسیج تمام اسناد شورا را به عنوان سند بالادستی در نظر می‌گیرد گفت: در بحث جمعیت که از مباحث اصلی شورا بوده است، صدها کارگاه در کشور تشکیل دادیم که ده‌ها هزار زن در آن شرکت کردند. سیاست‌های اشتغال زنان برای ما راه‌گشا بوده؛ زیرا با بیش از حدود ۸ میلیون خواهر بسیجی روبه‌رو هستیم که سؤالات زیادی در مورد اشتغال زنان دارند و توانسته‌ایم برای آن‌ها فرهنگی مناسب با شأنیت زن تعریف کنیم. دربحث حجاب نیز علی‌رغم تلاش‌هایی که برای حیازدایی می‌شود، توانسته‌ایم توجه جوانان را به حجاب داشته باشیم.
همچنین فرشته روح افزا معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در این نشست به آسیب‌های مختلفی که در شورا رصد شده است اشاره کرد و گفت: افزایش سن ازدواج، کم‌رنگ‌ شدن سنت‌ها و آداب و رسوم محلی، تأثیرپذیری از فرهنگ غربی، مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها و ایجاد حاشیه در شهرها، مشکلات زنان بی‌سرپرست، عدم رعایت عفاف و حجاب زنان در جامعه، بی‌برنامگی و انفعال متولیان فرهنگی، وضعیت مد ولباس، شغل زنان، تغییر سبک زندگی، تضعیف و فروپاشی نهاد خانواده، تنظیم خانواده با تظاهر به بهداشت باروری، وضعیت سقط جنین، تغییر در شیوه همسریابی، تغییر در معیارهای انتخاب همسر، میزان و انواع طلاق و طلاق‌های توافقی که ظرف نیم‌روز انجام می‌شود، سبک‌های تربیتی، شکاف نسلی، فرار نوجوانان، پیامد‌های زندانی‌شدن مردان و … بخشی از آسیب‌های رصدشده در شورا هستند.
وی ادامه داد: بحثی که به تازگی رسانه‌ای شده است آمارهای مختلف سقط جنین است که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند اگر این آمار واقعی باشد، دستگاه‌های متولی به‌ویژه وزارت بهداشت باید پاسخ‌گو باشند. در سال ۷ هزار مورد سقط قانونی انجام می‌شود و اگر آمار ۳۵۰ هزار سقط غیرقانونی را قبول کنیم، یعنی روزی ۱۰۰۰ کشته می‌دهیم. این وضعیت در شرایطی است که به گفته دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۹۰ درصد کسانی که در ایران سقط می‌کنند حتماً دچار ناراحتی‌های روحی و روانی می‌شوند.

/انتهای متن/

درج نظر