مرگ خانم باردار در بیمارستان زرند

‌خانمی 37 ساله در بیمارستان امام علی (ع) زرند در زایشگاه این بیمارستان جان خود را از دست داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از زرند، شب گذشته در بیمارستان امام علی (ع) زرند خانم 37 ساله‌ای در زایشگاه این بیمارستان جان خود را از دست داد.

طیبه علمداری خواهر این خانم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: ساعت 20 روز پنجشنبه مورخه هفتم آبان ماه خواهرم طاهره علمداری با پای خود ‌برای زایمان فرزند ‌سومش به بیمارستان مراجعه کرد.

وی بیان داشت: خواهرم از بخش زایمان مکرر خواسته که وی را مورد عمل سزارین قرار دهند، اما آنها از انجام عمل سزارین خود‌داری کرده و به خواهرم اعلام کردند به دلیل اینکه دو فرزند قبلی شما طبیعی به دنیا آمده‌اند، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود.

علمداری افزود: خواهرم را تا ساعت 14 روز بعد در بخش نگه داشتند و طی این مدت چند آمپول فشار به او ترزیق کردند ‌و نهایتا با گرفتن رضایت از شوهرش برای انجام سزارین به اطاق عمل انتقال دادند.

وی عنوان کرد: بیش از چهار ساعت در اطاق عمل بود‌ و نوزاد سالم متولد شد، اما خواهرم جان خود را از دست داد.

وی در حالی که به شدت اشک می‌ریخت، گفت: اگر خواهر من مشکل داشته، چرا از همان ساعت اولیه وی را به بیمارستان کرمان انتقال ندادند.

علمداری عنوان کرد: چرا زمانی که خواهرم درد می‌کشید و التماس می‌کرد به او گفتند اجازه سزارین نداریم، آمار زایمان طبیعی باید بالا باشد.

برای روشن شدن موضوع به سراغ خانم مختاری رئیس بخش زایمان بیمارستان امام علی (ع) زرند رفتیم که وی از انجام هرگونه اظهار نظر خود‌داری کرد و ما را به رئیس بیمارستان هدایت کرد‌.

پس از حضور در اطاق منشی رئیس بیمارستان برای پیگیری موضوع اعلام شد از طریق حراست اقدام شود که مسئول حراست هم در مرخصی بود‌.

به اطاق مدیر بیمارستان منصور شیخی رفتیم و وی پس از مشورت با رئیس بیمارستان اظهار داشت: بهتر است، شما از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اقدام کنید، چون تمام اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده‌ایم‌.

در تماس تلفنی با پورحبیبی مسئول پزشک قانونی زرند عنوان کرد: برای مشخص شدن علت فوت این مادر حدود دو ماه زمان نیاز است.

یکی از کارکنان بیمارستان که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار فارس گفت: اگر آمار سزارین بیمارستان بالا برود، ارزیابی بیمارستان با مشکل مواجه می‌شود و این بیمارستان حتی‌الامکان از عمل سزارین خودداری می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر