به گزارش به دخت به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، از این تعداد افراد مراجعه کننده، 643 مورد مجوز سقط درمانی را از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران دریافت کردند.
براساس این گزارش، تعداد افراد مراجعه کننده برای دریافت مجوز سقط درمانی در مقایسه با مدت مشابه سال 95 که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 950 مورد اعلام شده بود 23درصد افزایش یافته است.
طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی، در شهریورماه امسال 167 مورد جهت دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده اند که در مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است.
این سازمان همچنین توضیحاتی درباره سقط درمانی عنوان کرده است که شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی را به دو گروه تقسیم کرده است، شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.

/انتهای متن/