مخمل و فاستونی هم برای زمستان مناسبند

انتخاب پارچه مناسب برای لباس زمستانی که هم گرم با شد و هم شیک، برای خانم ها خیلی اهمیت دارد. در مطلب قبل چند پارچه مناسب برای لباس های زمستانی را معرفی کردیم. این بار هم دخترهای شیک پوش و از جمله خانم های چادری را با چند پارچه مناسب دیگر برای تهیه لباس زمستانی آَشنا می کنیم.

0

شناخت پارچه های مناسب لباس زمستانی به زنان و دختران شیک پوش کمک می کند تا یک انتخاب  درست و جالب برای تن پوش های زمستانی شان داشته باشند.

پیش از این با پشم، کشمیر، موهر،‌ فوتر، چرم و ابریشم آشنا شدید. این بار چند پارچه دیگر را می شناسید:


دنیای با شکوه مخمل ها

مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته می‌شود.مخمل تقریباً در هر رنگی یافت می‌شود و با همه لباس‌های شما قابل ست شدن هستند. مخمل به دلیل جنس زیبایی که دارد می‌توانید ایده‌های جالبی برای ست کردن آن با بقیه لباس‌ها داشته باشید.

 مخمل ها انواع مختلفی دارند:

ولوت:که از سیلک، نایلون، موهر، پشم و گاهی پنبه ساخته می شود. این نوع جنس پارچه لوکس و با وقار است و می تواند در موقعیت های خاصی پوشیده شود.ولوتین: که معمولاً از پنبه و سیلک ساخته می شود و نسبت به مخمل می تواند در موقعیت های راحت تر استفاده شود.ولور: یک الیاف ساخته شده از پنبه و فیبرهای ترکیبی است؛ و گزینه مناسبی برای استفاده در لباس های بیرون راحتی است. این گزینه برای زمستان مناسب است اما دقت کنید از جنس بسیار نازک آن استفاده نکنید، زیرا باعث می شود سرما به شما نفوذ کند.

مخمل کبریتی: این نوع از مخمل هم گزینه مناسبی برای زمستان است زیرا گرم و منعطف است و اغلب برای شلوار استفاده می شود، اما گاهی طراحان برای لباس های دیگر نیز از آن استفاده می کنند.

  پارچه هاي مخمل كبريتي از جمله پارچه هايي هستند كه در بين اغلب گروه هاي سني طرفدار دارند. اين نوع پارچه ها معمولاً از پارچه هاي نسبتاً ضخيم هستند، اما اگر جنس آن خوب نباشد، متأسفانه پس از چند بار پوشيدن بايد آن را براي هميشه كنار بگذاريد.


فاستونی نرم و لطیف

 فاستونی نوع پر کاربردی از پارچه است که همه به اشتباه فقط آن را مناسب لباس های مردانه می دانند اما فاستونی ها طیف های گسترده و متنوعی دارند. این نوع از پارچه الیافی قوی، خشن، در عین حال انعطاف پذیر دارند و قرن هاست که برای لباس های زمستانی به کار می رود.

الیاف پارچه های فاستونی از نخ است که در ترکیب با پشم، کرک و یا مواد پلی استر به وجود می آید؛ و در این میان فاستونی هایی که با پشم ترکیب شده اند بیشتر در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از فاستونی نرم و لطیف هستند و کمی سنگین تر از فاستونی های ویسکوز می باشند. به دلیل طبیعی بودن این الیاف، فاستونی پشمی چروک پذیری بیشتری دارد. این پارچه ها در مقایسه با فاستونی پلی استر قیمت بیشتری دارند.پلار، تین ایجری شاد

 امروزه كاپشن ها و پلیورهای جدید تحت نام پلار به بازار آمده اند. این منسوجات كه بسرعت جای خود را در میان پوشاك باز كرده اند، خواص بسیاری دارند كه در مجموع توانسته اند به عنوان یكی از بهترین منسوجات جایگزین بسیار خوبی برای پوشاك تهیه شده از لیف های طبیعی محسوب شوند.

پارچه های پلار  دارای ساختمان ۱۰۰% پلی استری و با تركیبی ازكرك مصنوعی و یك لایه پایل (پنبه ای) به گونه ای طراحی شده اند كه  جذب رطوبت بدن و انتقال آن به سطح بیرونی لباس بسیار آسان انجام می پذیرد. لیف های كوچك روی سطح این الیاف باعث می شودكه بین الیاف و پوست بدن فاصله ای ایجاد شده و به پوست نچسبدو یك لایه نازك هوا اجازه دهد كه رطوبت ناشی از تحرك به صورت بخار به الیاف اصلی برسد و الیاف اصلی نیز به سرعت آن را به بیرون منتقل كنند. این پارچه در مقابل باد و باران تا حد زیادی مقاوم است. از خواص دیگر پوشاك پلار خشك شدن سریع، دوام زیاد، مقاومت در برابر كپك زدگی و عدم جذب بوی عرق بدن را می توان ذكر كرد.

 این پارچه می تواند در مدت زمانی زیاد پوشیده شود و بسیار راحت باشد. داشتن یک سویشرت از این جنس می تواند گرمای زیادی به شما بدهد.
خشک ِ خشک با پارچه های نایلونی

 پارچه های نایلونی یا شمعی و یا آمپرمابل در واقع باد گیر هایی قوی و ضد آب هستند که گرما را در بدن نگه می دارند و بدون داشتنی سنگینی زیاد، گرمای مطبوع و خواستنی را به همراه دارند. معمولا از این نوع پارچه ها برای تهیه بارانی ها، بادگیرها و پافرجکت ها استفاده می شود.شیک و امروزی با پافرجکت ها

پافرجکت ها یا همان کاپشن های زمستانی پف دار، از مدل ها و طرح های جوانانه برای یک زمستان سرد است. این گونه بالاپوش های زمستانی بیشتر در میان جوانان و درمناطق بسیار سرد استفاده می شود. البته در این سالها این نوع پوشش وسیله برای تیپ زدن هم شده است.

پافرجکت ها طرح های گوناگونی دارند و شما می توانید با توجه به اندام، سلیقه و بودجه تان، سِت زمستانی محبوب تان رابا آنها خلق کنید.

البته ژاکت‌های پف ‌دار اغلب به این دلیل که ما را چاق نشان می‌دهند، ممکن است مورد استقبال قرار نگیرند اما انتخاب درست و سنجیده آن می تواند از ما یک خانم شیک و ساده بسازد.


اگر چادر به سر می کنید
 فصل زمستان به جهت تنوعی که در پوشاکش وجود دارد برای همه، فصل سختی تلقی می شود. انتخاب لباس و کت و شلوار و پالتو، کلاه و … وقتی بخواهد درست و سنجیده و متناسب صورت بگیرد، کار سخت و زمان گیری خواهد بود، اما در میان همه خانم ها گرفتاری گروهی از بانوان در گزینش لباس مناسب بیشتر است، بانوان چادری با توجه به داشتن چادر برای پوشش زمستانی زیر چادرشان دردسرهای خاص خودشان را دارند، اینکه چه بپوشند تا در زیر چادر زیبا و متناسب باشد و با الیاف چادری که بر سر دارند تناسب داشته باشند، کار ساده ای نیست، کارشناسان و متخصصان در حوزه مد و لباس راهکارها و پیشنهاد‌هایی برای تیپ زمستانی دختران و زنان چادری دارند، پیشنهادی که به آنها برای داشتن یک ست زمستانی قابل قبول کمک شایانی خواهد کرد.

کارشناسان مد و  لباس برای پوشش زیر چادر دو نکته کلی و مهم دارند: حجم و جنس.

زنان و دختران چادری بهتر است در میان انواع پارچه برای پوشش زیر چادر خود پارچه هایی کم حجم تر را انتخاب کنند، به عنوان مثال، پارچه های مخمل، چرم، پارچه های شمعی بدون پف، فاستونی ها، فوتر و پلار بهترین گزینه ها برای یک پوشش گرم و نرم در زیر چادر است؛ البته علاوه بر حجم، واکنش الیاف پارچه های مختلف با الیاف چادر خود مسئله مهمی است که انتخاب پوشش گرم زمستانی چادر به سرها را محدود تر می کند؛ به عنوان مثال پوشیدن پالتوهایی با درصد پشم بالا، یا یک پالتو کشمیر یا موهر از گزینه های نا مناسب برای پوشش زیر چادر است، چرا که واکنش الیاف این پوشاک با چادر سبب می شود که زیبایی و صاف و صوفی تیپ زنانه درجه یک چادری هایمان از بین برود.

/انتهای متن/

 

درج نظر