لزوم توجه به مطالعه مسائل جوانان

0

سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان استان اردبیل گفت: بودجه پژوهشی این معاونت برای مطالعات ساختارمند مسائل جوانان استان کافی نیست.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، شهرام فکری ‌در خصوص اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه جوانان، گفت: طرح‌های ملی مطالعاتی در خصوص جوانان از طریق ستاد کشوری انجام می‌گیرد، اما در بعد استانی پژوهش‌هایی که در استان انجام می‌گیرد، در سال‌های گذشته عمدتا مشکلات پرداختی داشته و معمولا پردخت بودجه پژوهشی تا پایان سال به طول انجامیده است.

فکری گفت: متاسفانه در اکثر ادارات، برای اجرای فعالیت به یافته‌های پژوهشی توجه نمی‌شود و مدیریت‌ها براساس سلیقه صورت می‌گیرد و به حوزه پژوهشی اهمیت چندانی نمی‌دهند که اگر طرح‌های پژوهشی ملاک کار باشند، انجام کارها پاسخ بهتری می‌داد.

وی اظهار امیدواری کرد: در تلاش هستیم همانند بودجه پژوهشی که همانند سال‌های گذشته باید استفاده مصرف حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و اجرای طرح‌های پژوهشی شود، زودتر از سال‌های قبل به این امر اختصاص یابد.

فکری با اشاره به این که بودجه موجود کفاف مطالعه همه مسائل جوانان استان را نمی‌دهد، گفت: علی رغم ارتباط خوب با اساتید دانشگاه، برنامه‌ای برای شکل دهی به مطالعاتی که به صورت ساختارمند بررسی مسائل جوانان را مد نظر داشته باشد، نبوده است، در عین حال با همکاری مشاور جوانان استانداری، به طور ستادی پیگیر هستیم تا چنین برنامه‌ای صورت گیرد.

وی درباره ارتباط این سازمان با دانشگاه‌های استان افزود: با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان، نسبت به تشکیل شورای راهبردی پژوهشی در حوزه جوانان و ورزش اقدام کرده‌ایم و تقریبا تا یک ماه دیگر در کل معاونت‌های کشور، اتاق فکری برای امور جوانان تشکیل خواهد شد.

فکری افزود: با تغییراتی که در سطح معاونت امور جوانان انجام شده است، به تازگی پیگیری تشکیل کمیسیون‌های جوانان در اولویت قرار گرفته است که البته در استان اردبیل این کمیسیون توسط شورای شهر کلور و نیر شکل گرفته است.

فکری خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت کل کشور جوانان هستند، به خصوص در استان ما که از استان‌های محروم و مرزی است، لازم است که دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مربوط به جوانان در دستگاه‌های اجرایی به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند.

/انتهای متن/

درج نظر