لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از زنان توانمند استان یزد

0

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه شناخت از زنان توانمند در سطح استان محدود است، گفت: ضروری است یک بانک اطلاعاتی جامع از بانوان توانمند استان در حوزه‌های مختلف به ویژه مسئولیت‌های مدیریتی تشکیل شود.
به گزارش به دخت به نقل از فارس از یزد، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در چهارمین مجمع مدیران زن استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه در دولت یازدهم بسترها و ظرفیت‌های لازم برای مدیریت بانوان در کشور و سطح استان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه همواره فرصت‌ها برای نشان دادن استعدادهای زنان در اجتماع محدودتر از مردان بوده است، ادامه داد: زنان به عنوان نیمی از جامعه و قشری که در اجتماع بسیار تاثیرگذار هستند، به لحاظ توانمندی در بسیاری از مسئولیت‌ها از ظرفیت‌های بالاتری نسبت به مردان برخوردار هستند.

طالبی افزود: ضروری است که این ظرفیت‌ها در جامعه زنان به مردم و مسئولان معرفی و شناسانده شود که مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه در سال‌های اخیر، تجلی بروز این استعدادها و توانمندی‌ها بوده است.

رئیس مجمع مدیران زن استان یزد با بیان اینکه حضور زنان در چرخه مدیریتی مشارکت مردم در فعالیت‌ها را ارتقا و افزایش می‌دهد، تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری بانوان به معرفی توانمندی‌های آنها به جامعه و مسئولان کمک بسیاری می‌کند زیرا در گذشته همیشه این تصور غلط وجود داشته که منصوب کردن مدیران زن در مسئولیت‌های مدیریتی هزینه فراوانی برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به انتخاب مدیران مرد داشته است.

طالبی خاطرنشان کرد: نگاه مردسالارانه به زنان در گذشته که حتی آثار نامطلوب آن تا امروز هم مشاهده می‌شود، بسیاری از استعدادها و توانمندی‌های بانوان را محدود کرده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های مثبت مدیران زن در مسئولیت‌های مدیریتی افزود: مدیریت زنان به دلایل متعدد برای جامعه تاثیر مثبتی داشته و خواهد داشت که مهم‌ترین این آثار این است که حضور مدیران زن، فضای مدیریتی را اخلاقی‌تر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، تعامل مجموعه مدیریتی استان با مردم و جامعه را از دیگر نکات مثبت انتصاب مدیران زن در مسئولیت‌های مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت بانوان باعث افزایش روابط بین مردم و مسئولان می‌شود و ضمن اینکه دقت و نظم را در دستگاه مورد نظر افزایش می‌دهد، موجب همبستگی سازمانی نیز می‌شود.

وی با دفاع از عملکرد مدیران زن استان یزد در دولت یازدهم اظهار داشت: خوشبختانه این عملکرد موفق می‌تواند نوع نگاه برخی از مدیران را در انتصاب بانوان در مسئولیت‌های مختلف تغییر دهد زیرا بانوان مدیر استان در زمان پذیرش مسئولیت موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل فناوری، اطلاعات و امنیت استانداری یزد نیز در این نشست اظهار داشت: بانوان استان یزد به دنبال گرفتن سهم و یا امتیاز ویژه‌ای از مجموعه مدیریتی استان نیستند بلکه خواهان این هستند که در بررسی معیارهای انتصاب، بین مردان و زنان، برای مسئولیت‌های مدیریتی شایسته ‌سالاری به معنای واقعی صورت گیرد.

اکرم فداکار با اشاره به اینکه زنان باید جایگاه حقیقی خود را به دست آورند، افزود: متاسفانه اغلب مدیران زن که در استان مسئولیت مدیریتی دارند، در رده‌های میانی و پایین به کار گرفته شده‌اند که باید در این زمینه با پرهیز از شعارزدگی اقداماتی عملی صورت گیرد.

به گزارش فارس،‌ در چهارمین مجمع مدیران زن استان یزد، هر یک از مدیران زن دستگاه‌های اجرایی استان به بیان عملکردهای ممتاز و توانمندی‌های مثبت زنان در حوزه‌های مختلف فعالیت خود پرداختند و چالش‌ها و دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

/انتهای متن/

درج نظر