لزوم ارتقای فراکسیون زنان مجلس به کمیسیون

0

مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی زنان گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه قانون‌گذاری و نظارت شاهد حل معضلات حوزه زنان باشیم راه حل آن ارتقای فراکسیون امور زنان و خانواده به کمیسیون است.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، معصومه حاج حسینی در مورد عملکرد فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به جهت اینکه جایگاه فراکسیون در مجلس پایین است لذا مسائل مهم حوزه زنان از لحاظ حقوقی از عهده یک فراکسیون خارج است.

خبرگزاری فارس: لزوم ارتقای فراکسیون زنان مجلس به کمیسیون/ فراکسیون بودن شأن نظارتی را تقلیل می‌دهد

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند این است که موضوعات حوزه زنان در یک جایگاه بالاتری مانند کمیسیون مطرح شود به همین دلیل نمی‌توان گفت اعضای فراکسیون زنان کم کاری می‌کنند چراکه اشکال اصلی این است که مسائل مرتبط با حوزه زنان در یک فراکسیون در مجلس خلاصه شده است و در گذشته که یک کمیسیون وجود داشت مصوبات، نتایج و ثمرات مهم‌تری از آن استخراج می‌شد.

مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی زنان ادامه داد: اگر می‌خواهیم در حوزه قانون‌گذاری و نظارت شاهد حل معضلات حوزه زنان باشیم و مشکلات بیشتری در حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های متبوع آنها حل شود راه حل آن ارتقای فراکسیون امور زنان به کمیسیون است.

حاج حسینی ادامه داد: فراکسیون بودن شأن نظارتی را نیز تقلیل می‌دهد و مانند این است که ما در یک سازمان مشاور امور بانوان، مدیر کل امور بانوان یا معاون امور زنان داشته باشیم که قطعا معاونت حوزه اختیارات بیشتری را در اختیار مسئولان حوزه زنان قرار می‌دهد.

/انتهای متن/

درج نظر