لذت بردن از آفتاب زمستانی در مکان های خاص

در زمستان به دلیل سرمای هوا اغلب افراد تمایلی به سفر ندارند، اما شاید زمان آن باشد که برای انتخاب مقصد سفر خود به آفتاب‌های زمستانی هم فک کنید. در میان کشورهای مختلف برخی از آن‌ها مکان‌های مناسبی برای لذت بردن از هوای گرم و آفتاب دل‌نشین زمستانی در زمستان هستند.

0

کاستاریکاکشورهایی که دارای آب و هوای گرم و سواحل نرم هستند، همیشه جذاب خواهند بود. کاستاریکا کشوری در آمریکای مرکزی است که بین اقیانوس آرام (غرب آن) و دریای کارائیب (شرق آن) قرار گرفته است. شما می‌توانید بعد از لذت بردن از جهانگردی بعدازظهر در «سان خوزه» پایتخت این کشور، از بالای آتش‌فشان Irazu هم‌زمان هر دو دریا را مشاهده کنید.

کوبابا توافق بین دولت‌ها و گرم شدن روابط بین امریکا و جزایرِ کارائیب در کوبا گردشگری رونق گرفته است. برای فرار کردن از سرمای زمستانی کوبا گزینه جامعی است؛ بخشی از آن به سواحل وسیع شمالی می‌رسد و قسمتی از آن به هاوانا (شهری که پر از معماری اسپانیایی زبان عاشقانه است و با اسطوره‌ها زندگی می‌کنند) دسترسی آسان دارد. شهر وارادونا یکی از شهرهای کوچک کوبا است که کمتر شناخته شده و برای خانواده‌ها مکانی مناسب است.

 

دبیدبی یکی دیگر از مکان‌های دل‌نشین برای زمستان است. دلایل متعددی وجود دارد که پرطرفدارترین امارات متحده عربی به یک پناهگاه برای فرار از سرمای زمستانی تبدیل شود. جاه‌طلبی معماری هتل‌ها مانند Burj Al Arab، ماسه‌های گرم ساحل جمیرا، کافه‌ها و رستوران‌های مرسوم، آب و هوای شهر، سرگرمی‌ها، خرده‌فروشی در مراکز عظیم خرید مانند بازار امارات از جمله این دلایل است، اما عمدتا با گرمای روزانه ۳۰ درجه سلسیوسی همراه است.


پوکت
پوکت یکی از شهرهای جزیره تایلند است که برای فرار از فصل‌های خشک و سرد گزینه بسیار مناسبی است. در اکثر موارد، از سمت غرب با «دریای اندام» و مناطق پر رفت و آمد مانند Patong، Karon و Kata روبه‌رو می‌شوند در حالی که غروب خورشید از Phromthep Cape در منطقه جنوبی بسیار زیبا و افسانه‌ای است.


مراکش
این ناحیه در قسمت غرب مراکش قرار دارد که در زمستان‌های سرد اروپا دمای آن تقریبا بیست درجه سلسیوس است و به ندرت بالا یا پایین‌تر از این مقدار می‌رود. تازه واردها به بازار انگلیس (اولین پروازهای مستقیم که در اوایل سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد)، یک چشم‌انداز زیبا برای عکاسی است؛ اما جذابیت اصلی آن، ساحلی است که طولانی است و برای بادبان‌ها و بادبادک‌ها متناسب است.


سنت لوسیا
سنت لوسیا یکی از برجسته‌ترین آثار مهم کارائیب است. به دلیل دمای بالای ۲۰درجه سلسیوس آن به یکی از مکان‌های دل‌نشین زمستانی تبدیل شده است.


ریو دو ژانیرو
یک دلیل بسیار خوبی برای بازدید از ریو دو ژانیرو در زمستان وجود دارد و آن هم Mardi Gras extravaganza است، سالانه ریو کارناوال خانه مسیح را می‌بیند که در آن به رقص سامبا و سر و صدا زیر آسمان در دمای بالا ۲۰ درجه می‌پردازند. اتاق‌های هتل در این زمان به‌راحتی به فروش می‌رسند.


عمان

همسایگان امارات متحده عربی در اوج زمستان اروپا، مانند ابوظبی و دبی همان گرمای میانگین ۲۰ درجه را در خود جای داده‌اند. مسکات پایتخت عمان خود را به عنوان یک شهر هنری به خانه اپرا تزئین می‌کند، به علاوه نقاشی‌های معاصر در موزه هنر مدرن Ghalya به نمایش گذاشته می‌شود؛ اما برای بسیاری از بازدیدکنندگان بیشتر سواحل بسیار جذاب است، البته هتل‌های شیک که با عنوان «به خلیج خوش آمدید» وجود دارند، بسیار دیدنی هستند.


سیشل

جزایر سیشل آب و هوای دریایی استوایی دلپذیری دارند و گردشگران زیادی از این جزایر دیدن می‌کنند. این شهر پذیرای زوج‌های جوانی است که برای ماه عسل به دنبال یک هوای خوشایند و دل‌نشین می‌گردند.


گامبیا

گامبیا بخش کوچکی از آفریقای غربی است و به عنوان کوچک‌ترین کشور در سرزمین اصلی این قاره قرار دارد. کشوری باریک و کم ارتفاع در دو سوی رود گامبیا است. گرچه تنها ۶ ساعت با پرواز از انگلستان فاصله دارد، ولی در زمستان حرارت آن ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود.


لنکاوی

تایلند به عنوان جزیره‌ای از جزایر بهشت شرقی یکی از خوشایندترین مکان‌ها برای جستجوکنندگان آفتاب است؛ اما مالزی می‌تواند ادعا کند که یک قهرمان دریایی در لنکاوی است. لنکاوی از نظر سواحل آن تا جایی که در شمال قلمرو مالایی قرار گرفته، با تایلند همسایه است و تایلند از بسیاری از سواحل آن قابل رؤیت است. لنکاوی دارای جنگی لذت‌بخش است که در آن درختان لوکس در میان شاخه‌های ضخیم قرار دارد، پرندگان نادر از شاخه‌ها قابل رؤیت هستند و مناسب برای فصل‌های خشک است.


سریلانکا

سریلانکا واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند است. همسایگان هند از دو فصل مانسون (فصلی با بادهای موسمی و بارندگی) لذت می‌برند (اردیبهشت تا تیر و مهر تا دی) در حالی که زمانی که در جنوب جزیره بارندگی تمام می‌شود، دما به ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. آذرماه یک زمان ایده‌آل برای سفر به این منطقه است. در این منطقه علاوه بر سواحل، میراث استعماری انگلستان و پرتغال قال مشاهده است. البته در شمال با سنگ‌ها و تپه‌های بزرگ، صخره‌نوردی جز اهداف ضروری محسوب می‌شود.


ابوظبی

شاید بزرگ‌ترین امارات متحده عربی، ابوظبی فاکتور شگفت‌انگیزی نسبت به همسایه‌ی خود دوبی ندارد، اما با این وجود، برای انگلیسی‌ها پناهگاهی زیبا از زمستان، با درجه حرارت ۳۰ درجه سانتی‌گراد ایجاد می‌کند. جاذبه‌های ابوظبی، به‌ویژه سواحل، هتل‌های شیک و رستوران‌های عالی در جزیره یاس، از جمله مواردی هستند که می‌توانند مهمان‌های خود را خوشحال کنند و مکانی مناسب برای سفرهای زمستانی است.


ویتنام

ویتنام که از قدیم به جنگ‌های آن شهرت دارد، از زمانی‌که توانست درگیری‌ها را متوقف کند، در گوشه‌ای از آسیای شرقی آرام گرفت؛ اما در حال حاضر مکان‌های تاریخی مانند تونل‌های Cu Chi در آن وجود دارد. در دیگر نقاط کشور، در خیابان‌های شلوغ هانوی و در شهر هوشی مین میان ساختمان‌های جدید قرار دارد، در حالی که خلیج‌های Halong یکی از مناظر شگفت‌انگیز آهک است.

/انتهای متن/

 

 

درج نظر