لبخند زدن را فراموش نکنید

چگونه مثبت نگر و شاد باشیم؟ افراد مثبت نگر و خوش بین چه خصوصیاتی دارند؟ آنها مشخصا چه کارهایی در زندگی خود انجام می دهند که بقیه انجام نمی دهند؟ 10 کار ساده مثل لبخند زدن، ایجاد ارتباط خوب و پیدا کردن معاشرین مثبت نگر و …

0

افراد مثبت نگر خصوصیات جالبی دارند و کارهای جالب تری هم می کنند :

1-شغلی را انتخاب می کنند که واقعا به آن علاقه دارند:

به گفته دکتر ایلیا پوزین اگر شما هر روز صبح با تنبلی از بستر خود بلند می شوید و یا اینکه با زور و تقلای زیاد خود را از تخت جدا می کنید ، بدانید که وقت آن رسیده شغل خود را تغییر دهید.

پوزین می گوید: افراد مثبت اندیش شغل و یا حرفه ای را انتخاب می کنند که به آن علاقه واقعی دارند. در واقع از دیدگاه این افراد شغل شان ارزشی بیش از یک موقعیت مالی دارد.

گاهی داشتن شغل مورد علاقه فرصتی برای یادگیری، رشد و انجام دادن آنچه که مورد علاقه شماست، می باشد. رضایت و شادی شما در کار و حرفه تان بر روی سایر ابعاد زندگی تان تاثیر گذار خواهد بود.

 

2- پیوسته تلاش می کنند:

آنها که تنها نیمه پر لیوان را می بینند ، همیشه به دنبال راه حل های جدید برای مشکلات قدیمی خود هستند. در یک آزمون که بین افراد مثبت اندیش و منفی باف صورت گرفت، به هر دسته از شرکت کنندگان نوعی بازی با واژه ها داده شد و تحقیق نشان داد که گروه اول ( مثبت ها) همواره واژه ها و کلماتی مثبت را می ساختند.

 

3-وقت خود را با کسانی مانند خودشان سپری می کنند:

اگر می خواهید در زندگی فردی منحصر به فرد باشید، به دوست و معاشرتان اهمیت بدهید. تحقیقات نشان داده اند که یافتن زوج، دوست و یا همراه خوشحال و خوش ذوق می تواند بسیاربر روی مثبت نگری تاثیر گذار باشد. در طول مطالعه ای که یک سال بر روی زوج ها (100 دوست دانشجو و جوان) در دانشگاه ارگان انجام گرفت، افراد خوش بین و همراهان شان رضایت و آرامش بیشتری را در رابطه خود نسبت به زوج هایی که تنها یکی از آنها خوش بین بود، نشان می دادند. پس می توان نتیجه گرفت که خوش بینی نه تنها در دوست یابی بلکه، در ازدواج و میان همکاران نیز تاثیر گذار است.

 

4- برای دوستان خود نامه های قدر شناسانه می نویسند:

ممکن است گاهی ما نتوانیم و یا فرصت آن را نداشته باشیم که به طور مستقیم از دوستان خود قدر دانی کنیم . مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده است که نوشتن نامه برای دوستی که آن طور که سزاوار بوده است مورد قدر دانی قرار نگرفته، می تواند موجی عظیم از شادی را میان ما و او به وجود آورد که گاهی این رضایت و خوشحالی می تواند ماه ها به طول انجامد.

 

5-به دنبال راه هایی برای بکار گیری و استفاده از مهارت ها و توانایی های خویشند:

بسیاری از افراد خوش بین خلاق بوده و راه هایی را برای تقسیم خلاقیت خود با دیگران پیدا می کنند؛ مانند شرکت کردن در اردوی هنری مخصوص کودکان و یا پختن غذای مورد علاقه همسر خود. اگر نمی توانید که به طور طبیعی خلاق باشید، ناامید نشوید. شما می توانید در حقیقت مغز خود را تعلیم دهید که به طور درست و طبیعی فعال شود و فکر کند. شما می توانید برای نمونه پنج کاری را که که نسبت به آن قدرت و تسلط کامل دارید، بر روی کاغذی بنویسید. سپس هر روز هفته را به انجام دادن یکی از این مهارت های خود به شیوه ای نوین اختصاص دهید. طبق گفته پژوهشگران ، افرادی که آزمایش مزبور را انجام دادند اعلام کردند که به مدت شش ماه تمام نتایجی خوب کسب کرده و شاد بودند.

 

6- بیشتر از دیگران لبخند می زنند: بر اساس مطالعات، لبخند زدن باعث می شود که ما خوشحال تر به نظر آییم و از درون نیز احساس شادی کنیم. لبخند زدن حالات خوب و متعادل روحی ما را بالا برده و از میزان استرس می کاهد و علاوه بر آن در دوست یابی به ما کمک می کند. لبخند زدن باعث کاهش ترشح هورمون های استرس زا می شود. پس هرگز لبخند زدن را فراموش نکنید.

 

7- بین کینه به دل نمی گیرند: دیوید مزاپل می گوید: افراد خوش بین هرگز کینه و حسادتی از دیگران به دل نمی گیرند و سبک زندگی آنها سالم و به دور از هر گونه فساد و آلودگی است و به راحتی دیگران را می بخشند. پس خوب است که ما نیز اینگونه باشیم.

 

8- اتفاقات خوب زندگی خود را یاد داشت می کنند: به گفته روان شناسان اگر شما هر روز دقایقی برای جمع آوری و نوشتن وقایع خوب در زندگی خود صرف کنید همواره موفق و خوشحال خواهید بود . اگر روز شما روزی معمولی بوده است ، سعی کنید که به دنبال رویدادها و حوادث مهم آن بوده و نکات مثبت آن روز را یادداشت کنید.حتی ممکن است که آن روز، روزی دلخواه و خوشایند نبوده باشد . اما به یاد داشته باشید که شرایط و موقعیت های زندگی را هم به طور مثبت می توان نگاه کرد و هم به طور منفی.

 

9- سبک زندگی آنها پیوسته سالم است: به درستی این مطلب روشن و جا افتاده است که ورزش کردن می تواند میزان هورمون سروتونین را ، که هورمون شادی است، در مغز شما بالا ببرد و منجر به احساس رضایت و شادی بیشتری در شما کند. اما افراد خوش بین به روش های دیگری نیز مراقب سلامت بدن خود هستند؛ مانند یک رژیم غذایی سالم و یا گذراندن زمان در بیرون از خانه و در نتیجه جذب ویتامین D از طریق نور خورشید. به گفته پزشکان ورزش کردن و یا جذب ویتامین D از نور خورشید حتی به مدت 15 دقیقه کافی است برای این که شما روحیه ای شاد تر داشته باشید.

 

10- به روابط خود بسیار اهمیت می دهند: افراد خوش بین معمولا شنونده های خوبی هستند که منجر می شود روابطی محکم، دیرپا و با دوام داشته باشند. با گوش دادن بیشتر به حرف های طرف مقابل خود، به او احترام می گذارید و از تجارب او استفاده می کنید و آنچه را که نمی دانید، فرا می گیرید . پس بهتر است در میانه روز یا پس از پایان کار روزانه خود به گفتگویی گرم و صمیمی با دوستان و خانواده خود بپردازید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر