قوانین حوزه زنان بی‌سرپرست اجرایی شود

نماینده ساوه و زرندیه خواستار توجه ویژه به اجرایی شدن قوانین حوزه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهلا میرگلوی بیات در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از رأی بخشی از مردم حوزه انتخابیه خود که به سبد او ریخته شده است، خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور، با طرح شعارهای زیبا و وعده و وعید، مشکلات کشور و مردم حل نمی شود.


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: موارد متعددی است که دولت باید اقدامات عملی متناسب را انجام دهد و توجه ویژه به قوانین حوزه زنان، زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و کودکان خیابانی باید توسط دولت لحاظ شود؛ ضمن آنکه تأمین آب شرب روستایی در شهرستان های ساوه و زرندیه و دیگر مناطق کشور باید توسط دولت عملیاتی شود.
وی در ادامه گفت: حل مشکل بیکاری جوانان که منجر به شکل گیری مشکلات عدیده ای برای خانواده ها شده باید توسط دولت مورد پیگیری قرار گیرد و توجه به رفع مساله بیکاری که زمینه ساز شکل گیری آسیب های اجتماعی فراوانی در کشور است، باید حل شود.
این نماینده مجلس نهم گفت: حمایت از کارگران خارج از ادعاهای خانه کارگر باید مورد پیگیری قرار گیرد. حل مشکل قراردادهای سفیدامضا یا 29 روزه که شرایط ناخوشایندی را به کارگران تحمیل می کند باید توسط دولت انجام گیرد. امنیت شغلی کارگران با حداقل حقوق و قرادادهای ناخوشایند از بین رفته است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: ساوه بزرگترین شهر صنعتی کشور است که با کمتر از 40 درصد ظرفیت در سه شهرک صنعتی فعالیت می کند. عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات بی رویه که منجر به حمایت از اقتصاد کشور می شود را نمی توان در قالب یک سازمان و شعار خلاصه نمود.
وی گفت: رسیدگی به مشکلات معیشتی و معوقات فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی در شرایط سخت اقتصادی باید توسط وزارت آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار گیرد زیرا بیش از 6 ماه است که حقوق و معوقات معلمان حق التدریسی پرداخت نشده است.
میرگلوبیات گفت: کشاورزی در شهرستان های ساوه و زرندیه که یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور هستند به دلیل کم آبی شدید در شرف نابودی قرار گرفته اند لذا بهینه سازی مصرف آب در کشور و مدیریت منابع آبی باید به صورت جدی تر انجام گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر