قلب دشمن را هدف گرفته ایم

دشمنان ما خیلی بیشتر از آنکه ما فکرش را بکنیم، کارها و اقدامات فرهنگی ما را زیر نظر دارند و هر چند ما با تکنولوژی روز فاصله داریم، اما آنها از حقیقت موجود در کارهای ما هراس دارند. به خاطر همین هم حتی یک شعر می تواند موجب خشم آنها شود.

1

فاطمه قاسم آبادی/

چند وقت پیش بود که توسط یکی از دوستانم تعدادی کلیپ مذهبی به دستم رسید در این کلیپ ها اشعار مذهبی را همراه با فیلم های کوتاه و عکس همراه کرده بودند که کیفیت خیلی بالایی نداشت، به دوستم گفتم کارهایی که کیفیت بالایی ندارند، در مقایسه با کلیپ های غربی که از لحاظ تصویر برداری و تدوین و تمام برنامه های دیگر در حد استاندارد های جهانی هستند، چه تاثیری می توانند بر مخاطب خود بگذارند؟

اینجا بود که دوستم در مورد دکلمه ی احمد بابایی که بعدها به کلیپ سپر معروف شد اشاره کرد و گفت که این شعر به شدت موجب خشم و عصبانیت اسرائیلی ها شده است.

 

کم اما با برکت

شاید از نظر ما کارهایی که از نظر تخصصی استاندارد های روز دنیا را ندارند و از بهترین تکنولوژی ها برخوردار نیستند خیلی تاثیر گذار نمی شوند و رمز موفقیت و به اصطلاح دیده شدن را این امکانات بدانیم، اما حقیقت این است که در واقعیت، شاید استفاده از امکانات روز یک اثر را پر رنگ و لعاب تر کند ولی این، لزوما به معنای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطب نیست.

استاد رحیم پور اذغدی در نشست لانه ی جاسوسی به همین مطلب اشاره کردند که در زمان انقلاب بیشترین رسانه های زمان در اختیار رژیم پهلوی بود و یاران امام تنها از طریق دیوار نویسی و شب نامه و نهایتا کاست صدای امام که آن هم به دست تعداد محدودی می رسید، پیام خود را به مخاطب می رساندند و با همین امکانات کم موفق شدند صدای خود را به گوش یک ملت برسانند چون حرفشان حق بود و پیامشان صادقانه، اینکه ما از نظر تکنولوژی هم به جایگاه های خوب جهانی برسیم خیلی ارزشمند است، اما پیام و محتوای حرفمان خیلی مهم تر است.

 

اژدها در کمین است

وفتی در مورد خشم اسرائیلی ها به خاطر شعر احمد بابایی شنیدم نا خودآگاه به یاد صحنه ای از فیلم هابیت ها افتادم که در آن وقتی اژدهای مخوف به شهر حمله می کند و شهر را به آتش می کشد، همه ی مردم فرار می کند و تنها یک نفر برای مقابله با اژدها به برج دیده بانی می رود و اژدها را به مبارزه فرا می خواند.

در نگاه اول، آن لحظه این فکر به سراغم آمد که چه احمقانه! مگر یک آدم می تواند اژدهایی به این بزرگی را که آتش از دهانش می ریزید، شکست بدهد؟ اصلا اژدها صدایش را می شنود؟

در همین فکر بودم که دیدم چند لحظه بعد، اژدها فرود می آید و فرد مبارز را خطاب قرار می دهد، او نه تنها صدای تنها مخالفش را می شنود که با تمرکز تمام به آن پاسخ می دهد و به او حمله می کند. مرد مبارز که تنها سلاحش شجاعت و فداکاری اش بود، نیزه ای را روی شانه ی فرزندش می گذارد و با دقت به تنها نقطه ضعف اژدها پرتابش می کند و اژدهای به آن مخوفی را نابود می کند.

 

قلبشان را هدف گرفته ایم

دشمنان ما وقتی می بینند که ما کاری را که در آن حقیقت نهفته است تولید می کنیم با تمام قوا در مقابلش موضع گیری می کنند، خشم اسرائیل از شعر احمد بابایی هم دقیقا به همین خاطر است، چرا که کارهای فرهنگی ما صرف نظر از کمبود جلوه های ویژه و تکنولوژی برای مخاطبینش قابل لمس و باورپذیر است.

این شاید تنها دریچه ای باشد که می تواند قلب دشمنان ما را هدف بگیرد و آنها را نابود کند. استاد رحیم پور اذغدی در نشست تسخیر لانه ها ی جاسوسی مجازی گفتند:

” در اسناد مربوط به ساواک آمده است که آمریکایی ها در شش ماه آخر قبل از انقلاب نه تنها حرکت های مردمی انقلابی را تحت نظر داشتند، که رسانه هایی مثل تلویزیون و رادیو را هم که در اختیار خودشان بود، مرتب چک می کردند و اخبار ساعت به ساعتش را به بالا دستی های خود گزارش می دادند.”

 

دشمنان می بینند

حقیقت این است که دشمنان ما خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنیم روی کارها و فعالیت های ما علیه خود حساس هستند و مدام در حال تعقیب نقاط ضعف و قدرت ما هستند و حتی لحظه ای را هم در این راه از دست نمی دهند.

به همین دلیل هوشیاری ، اقدامات به موقع و حمایت از تولیدات اینچنینی باعث می شود که قدم های ما در جهت نابودی دشمنانمان باشد و در طی زمان روز به روز به امید خدا بر قدرت ما اضافه شود.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)