قرار است آنگ سان سوچی در مورد بحران میانمار هفته آینده سخنرانی کند

پارلمان اروپا از ارتش این کشور خواست به خشونت ورزی پایان دهد و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرد .

0

به گزارش به دخت به نقل از روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان اروپا از آنگ سان سوچی رهبر میانمار خواستند اقداماتی را که به نفرت نژادی و مذهبی در این کشور دامن می زند، با صراحت محکوم کند.
نمایندگان پارلمان اروپا در قالب قطعنامه ای از نیروهای نظامی و امنیتی میانمار نیز خواستند بی درنگ کشتار و آزار اقلیت روهینگیا و تعرض به آنها و آتش زدن منازلشان را متوقف کند.
نمایندگان این پارلمان همچنین از اتحادیه اروپا درخواست کردند به روشنی اعلام کند که برای اعمال تحریم هایی علیه میانمار در صورت تداوم نقض حقوق بشر در این کشور، آماده می شود.
اقدامات خشونت بار و سرکوبگرایانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، موجی از اقلیت مسلمان بی خانمان این کشور را به سوی مناطق مرزی برای فرار سوق داده است، به طوری که حدود 380 هزار نفر به بنگلادش گریخته اند.
ناآرامی ها در میانمار، یک بحران انسانی را در دو سوی مرز این کشور رقم زده و فشارهای جهانی بر آنگ سان سوچی برای محکوم کردن حملات نظامیان را افزایش داده است.
روایات تکان دهنده ای از جانب آوارگان روهینگیایی نقل می شود مبنی بر اینکه سربازان ارتش به طرف غیرنظامیان شلیک می کنند و روستاهای واقع در شمال ایالت راخین را با کمک بودائیان با خاک یکسان می کنند.
سوچی که وجهه اش به عنوان مبارز حقوق بشری به خاطر اهمال در واکنش به بحران میانمار مخدوش شده، قرار است هفته آینده در مورد این مساله سخنرانی کند.
در این میان، بنگلادش می کوشد به موج عظیمی از آوارگان خسته و گرسنه که 60 درصدشان کودک هستند، کمک رسانی کند.
شبد**اروپام**9109**

درج نظر