“قایق زنان” از بارسلونا عازم غزه می شود

چهارمین ناوگان آزادی با دو کشتی “الامل” و “الزیتونه” که حامل فعالان زن از کشورهای مختلف است، در تلاشی جدید برای مقابله با عنادورزی رژیم صهیونیستی، روز گذشته، از بارسلونای اسپانیا عازم غزه شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، حرکت کشتی های الامل و الزیتونه در واقع پاسخی به اقدام اسراییل در سال 2009 مبنی بر تخریب “باغ صلح بارسلونا” در غزه است که در سال 2005 افتتاح شده بود  و در سال 2010 بازسازی شد؛ در همان سال اسراییل همچنین به ناوگان آزادی، یورش برد که شماری از فعالان در آن حادثه جان باختند.

قایق زنان، از بارسلونا به غزه

به نوشته “السفیر”، هیات زنانه که روز گذشته از بندر اسپانیایی عازم غزه شده است، با تاکید بر اینکه حامل کمکهای انساندوستانه برای نوارغزه است، اظهار داشت که اسراییل هیچ ترس و نگرانی از این کشتی که در ماه اکتبر آتی وارد غزه می شود، نخواهد داشت.

این ناوگان زنانه کوچک یا “قایق زنان به سمت غزه” شامل فعالانی از نقاط مختلف جهان از جمله مالین بجورک نماینده سوئدی در پارلمان اروپا و فوزیه حسان یک آکادمی اندونزیایی است.

این ناوگان در برخی از بنادر دریایی مدیترانه لنگر خواهد انداخت و از تایید شماری از سازمان های جهانی از جمله “مرکز امور زنان” در غزه، “ائتلاف صلح زنان” در اسراییل، “مرکز فمنیستی دی پولیتیکا” در اسپانیا و “جبهه زنان” در نروژ و “مرکز همبستگی با فلسطین” در مکزیک و مرکز صلح زنان در امریکا و نیز “اتحادیه زنان کبک” در کانادا برخوردار است.

/انتهای متن/

درج نظر