فیلم سینمایی «هنگامه» با انگیزه حفظ امنیت ساخته شد

تهیه کننده فیلم سینمایی-داستانی «هنگامه» گفت: می خواستیم با درگیر کردن بیشتر ذهن مردم با مسئله شهدای مدافع حرم و اهداف افرادی که به جنگ تروریست های تکفیری داعش می روند، امنیت ملی و ضرورت حفظ و پاسداری از آن، بیش از گذشته برای جامعه دغدغه شود.

0

به گزارش  به دخت به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، حامد بامروت‌نژاد، در خصوص انگیزه های خود خصوص ساخته فیلم داستانی-سینمایی «هنگامه» به عنوان اولین فیلم در خصوص شهدای مدافع حرم، و ضروت انجام این کار، به خبرگزاری حیات گفت: مسئله شهدای مدافع حرم، مسئله ای است که جامعه امروز ما به نوعی با آن درگیر شده و به همین دلیل ضرورت پرداختن و توجه به این موضوع آشکار می‌شود.

وی با بیان این که در شرایط امروز و زمانه ای که در آن به سر می بریم، مسئله مقابله با تروریست های به ظاهر مسلمان که در حقیقت دشمنان اسلام هستند، مطرح است، گفت: در خصوص مسئله شهدای مدافع حرم و جنگ هایی که با تروریست های تکفیری داعش وجود دارد، بسیاری از مردم انقلابی و خانواده های حزب اللهی با آن درگیر بوده و در این راه جوانان خود را می دهند و به سوی شهادت می فرستند تا از حریم اهل بیت(ع) و اسلام حقیقی دفاع شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی-داستانی «هنگامه» تأکید کرد: در این شرایط کشور و منطقه، واقعاً حماسه ای در حال اتفاق بوده و به اصطلاح سینمایی، یک دِرام در حال وقوع است که این داستان، قهرمان و قهرمانانی هم دارد.

وی اضافه کرد: از منظر سینمایی هم که نگاه کنید، این مسئله واجد شرایطی است و آدم را مجاب می کند که می تواند کاری را در این فضا انجام داد و به ثمر رساند؛ حتی اگر فضای ایدئولوژیک را نیز کنار بگذاریم، این مسئله از این منظر که اتفاقی خاص و در حال وقوع برای جامعه است و در عین حال در گستردگی و عمق زیادی هم دارد، مهم و قابل پرداختن است و از این رو می توان، حداقل با این هدف که نسبت ما با این جریان و اتفاق چیست، به آن توجه کنیم.

مروت‌نژاد با بیان این که در ساخت فیلم «هنگامه» بیشترین تمرکز ما برای ایجاد دغدغه مردمی برای پاسداری از امنیت کشور بود، خاطرنشان کرد: ما می خواستیم با درگیر کردن بیشتر ذهن مردم با مسئله شهدای مدافع حرم و اهداف افرادی که به جنگ تروریست های تکفیری داعش می روند، امنیت ملی و ضرورت حفظ و پاسداری از آن، بیش از گذشته برای جامعه دغدغه شود.

وی اضافه کرد: ما می خواستیم مردم بفهمند این امنیتی که امروز دارند، بسیار بسیار مهم است و هر لحظه ممکن است این امنیت فعلی و شرایط خوبی که با آن مواجه هستیم، به خطر بیافتد و واقعاً هم عده ای برای برهم زدن این امنیت تلاش می کنند اما در مقابل افراد از خودگذشته و از جان گذشته ای نیز هستند که به مقابله با آنان اقدام می کنند.

مدیر مدرسه سینمایی عمار در پایان سخنان خود، با بیان این که خود مطرح کردن موضوع شهدای مدافع حرم و لزوم مبارزه با تروریست های تکفیری برای دفاع از امنیت کنونی‌مان، در ساخت فیلم «هنگامه»، برای ما کارکرد داشت، گفت: در فیلم «هنگامه» ما فقط یک کار 40 دقیقه ای ساختیم و فکر می کنم باید کارهای دیگری نیز در این موضوع یا موضوعات مشابه، توسط مراکز دیگر ساخته شود و حتی کارگردانان و بازیگران دیگری به آن ورود کنند.

/انتهای متن/

درج نظر