فراکسیون زنان باید بانگ مطالبات زنان در مجلس باشند

فاطمه راکعی فعال حوزه زنان در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اینکه تاثیر افزایش تعداد زنان نماینده در پیگیری مطالبات زنان عنوان کرد: امیدواریم تعدد نمایندگان زن در مجلس تاثیر بزرگی که ما در انتظار آن هستیم را داشته باشد و خوشبختانه طی صحبتی که با این نمایندگان داشته ام متوجه شدم که دغدغه حوزه زنان را دارند و مطالبات زنان جامعه را در اولویت خود قرار داده اند.

0

به گزارش به دخت به نقل از زنان خبر، وی با اشاره به پیگیری اولویت مطالبات زنان افزود: طبیعتا مسائلی که به‌روزتر بوده و مطابق با قانون اساسی و شرع نیز هست، اولویت دارد که زودتر به مجلس برود تا بتوانیم مشکلات تاریخی زنان را در سایه چنین اقداماتی حل کنیم. خوشبختانه حضور خانم‌ها در این مجلس به لحاظ کمی رکورددار است و امیدواریم از لحاظ کیفی هم همین‌گونه باشد.


راکعی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از لوایحی که در مجلس نهم و مجالس دیگر قصد داشتند که به تصویب برسانند، با تلاش‌ها، اعتراضات و روشنگری‌های فعالان حقوق زن، به نتیجه نرسید یا اینکه سرنوشت دیگر‌ی پیدا کرد و مواد و مفادش اندکی تعدیل شد.
این فعال حوزه زنان با اشاره به بحث برخورد با بدحجابی اظهار داشت: من و همفکرانم از همان آغاز همواره بر این نکته تاکید داشتیم که در این زمینه برخورد فیزیکی کارساز نیست کما اینکه سال‌هاست آقایان این شیوه را امتحان می‌کنند و هر سال با واکنش منفی مواجه می‌شوند و روزبه‌روز هم به تعداد کسانی که به نظر آنان حجاب را رعایت نمی‌کنند، اضافه می‌شود.
وی گفت: جامعه باید خودش نیاز به اخلاق و معنویات را حس کند. متاسفانه روش‌های نادرستی که پیش گرفته شده و این تصور که با نیروی قهریه می‌توان چاره‌ای برای مسائل فرهنگی اندیشید، راه به جایی نمی‌برد.
راکعی تصریح کرد: امیدواریم مجلس دهم در حوزه زنان بیش از مجالس قبل کار کند و به وضعیت زنان کشور سامان دهد و فراکسیون زنان تریبونی برای مطالبات زنان در مجلس شورای اسلامی باشد.

/انتهای متن/

درج نظر