جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵

غذاهای پاییزی که ویتامین دی دارد

در فصل پاییز با خوردن این ۱۴ نوع غذا میزان ویتامین دی بدن خود را افزایش دهید.

مترجم: مریم گرجی/

دوباره سال به نقطه ای از زمان خود می رسد که نور خورشید ضعیف تر تابیده و روزها کوتاه تر می شوند.

اما نگران نباشید شما می توانید میزان ویتامین دی خود را با بکار گیری و اضافه کردن این ۱۴ غذا به فهرست رژیم غذایی روزانه خود متعادل نگاه دارید.

۱-روغن ماهی: روغن ماهی حاوی ۲۵۰ گرم ویتامین دی در هر ۱۰۰ میلی لیتر است.یک قاشق غذا خوری در هر روز برای شما کافی است.

۲-روغن تن ماهی: روغن ماهی که درون فوطی کنسرو های قلعی عرضه می شود .  شما می توانید در مارکت ها این روغن را در قسمت مربوط به تن ماهی پیدا کنید.

۳- شاه ماهی شمال:این ماهی که نام دیگر آن هرینگ است، به صورت کنسروی، دودی یا شور موجود است و منبع بسیار کاملی  از ویتامین دی است.

۴-ماهی ساردین:این ماهی چه به صورت کنسرو شده در روغن، کبابی یا سرخ شده در ماهی تابه ویتامین دی خود را از دست نداده و شما از خوردن آن لذت خواهید برد.

۵- ماهی آزاد: اگر ماهی آزاد را به صورت بخار پز میل کنید بهتر است زیرا این کار باعث می شود که ویتامین دی موجود در آن از بین نرود.

۶-شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوی ویتامین دی می باشد مصرف مقدار کمی از آن در طول هفته علاوه بر تامین ویتامین دی، سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و باعث از بین رفتن چربی ها و در نتیجه بهبود شرایط جسمانی شما می شود.

۷-شیرخشک: به دلیل آن که شیر خشک به صورت متراکم و با چگالی بالا می باشد،منبع بسیار خوبی برای ویتامین دی به شمار می رود. و مخصوصا غذایی مناسب در فصل سرماست.

۸-تخم مرغ: تخم مرغ نیز حاوی ویتامین دی است. زرده تخم مرغ بیشترین میزان ویتامین دی را دارد و بهتر است که تخم مرغ را به صورت عسلی یا نیم پز میل کنید.

۹-پنیر سوئیسی: تنها یک برش از این نوع پنیر نیاز بدن شما را نسبت به ویتامین دی برطرف می کند.

۱۰-گوشت گوساله:با انتخاب گوشت گوساله می توانید غریزه (میل به خوردن گوشت) را بر آورده کرده و میزان ویتامین دی بدن تان را بالا ببرید.

۱۱-کاپیکولا: این گوشت سرد ایتالیایی،بسیار مناسب ذائقه شما بوده و مخصوصا ساندویچ های مطبوعی از آن را می توان تهیه کرد.

۱۲-کره:خبرخوب برای کسانی که از خوردن کره پرهیز می کنند: کره سرشار از میزان قابل ملاحظه ای ویتامین دی می باشد و بهتر است آن را صبح ها به همراه مقداری مربا بر روی نان تست میل کنید.

۱۳- پنیر کاممبر: می توان بر روی تکه ای از نان چاو دار مقداری (یک لایه) از پنیر کاممبر  را بمالیم و همین مقدار ویتامین دی مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

۱۴-پودینگ سیاه: این پودینگ علاوه بر این که سرشار از آهن است، منبع بسیار خوبی از ویتامین دی نیز به شمار می رود.

/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد