عمل موفقیت آمیز جداسازی جوان ترین دوقلوهای به هم چسبیده +عکس

به گزارش خبر گزاری بی بی سی یک عمل جراحی با یک درصد شانس موفقیت بر روی دوقلوی به هم چسبیده هشت روزه ای که  هشت هفته زودتر به دنیا آمده بودند، انجام گرفت.

0

به گزارش رسانه های سوئیسی، به نظر می رسد که این دوقلوهای چسبیده که به طور موفقیت آمیزی در 10 دسامبر در بیمارستان برن واقع در سوئیس از یکدیگر جدا شدند،  جوان ترین و کوچک ترین دوقلوهایی بوده اند  که با انجام عمل جراحی زنده مانده اند.

این دو خواهر که لیندا و مایا نام دارند،از ناحیه جگر و سینه به یکدیگر چسبیده بودند و وزن آنها به چهار پوند و 14 انس می رسد.

به گزارش خبرگزاری سوئیس چنین اعمال جراحی جداسازی معمولا کمتر از 3 تا 6 ماه پس از تولد انجام نمی گیرد  اما این یک مورد بسیار استثنایی و موفقیت آمیز بود.

جگرهای این دو نوزاد دختر به یکدیگر چسبیده بود و از این راه خون زیادی از یک قل از راه جگر به قل دیگر جریان پیدا می کرد.

آزمایشات نشان دادند که خونریزی به همراه فشار خون بالا برای یک قل و تراوش کم خون  و همچنین خون کم فشار در قل دیگر وجود دارد.

باربارا ویلدهابر سر گروه تیم پزشکی از طریق خبرگزاری فرانسه به روزنامه سویس لوماتین دیمانچه اعلام کرد که یک هفته پس از تولد دوقلوها ما تصمیم گرفتیم که عمل جراحی را شروع کنیم و به علت حساس بودن کار آمادگی پذیرفتن مرگ دو نوزاد را داشتیم.

1 (2)

عمل جراحی چهار ساعت به طول انجامید و این دوقلوها تنها دوقلوهایی بودند که به طور موفقیت آمیزی به ویژه در طول سه دهه اخیردر سوئیس از یکدیگر جدا شدند.

این عمل جراحی دو بار انجام گرفت که به دنبال آن دیواره های شکمی دختران را بستند.

این دو خواهر هنوز بسیار کوچکند اما خوشبختانه تقریبا رو به بهبودی هستند.

اما نکته جالب تراینکه ، در این زایمان در واقع یک سه قلو به دنیا آمد یا به عبارتی سه خواهر به دنیا آمدند که دو تا از آنها، همین دو خواهر به هم چسبیده بودند اما همراه این دو، یک دختر دیگر هم به دنیا آمد که سالم بود و کاملیا نام دارد.

 

منبع : یاهو، گرد آورنده خبر : کیت سیمونس/انتهای متن/

درج نظر