عملیات 6 ساعته بامدادی برای نجات زن کوهنورد

سخنگوی سازمان امداد و نجات از نجات کوهنورد گمشده در کوه‌های لاله زار بردسیر (کرمان) خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، سید مصطفی مرتضوی گفت: روز گذشته یک زن کوهنورد در کوه‌های لاله زار شهرستان بردسیر از توابع استان کرمان مفقود شد و تلاش 3 ساعته همراهانش برای یافتن او بی نتیجه ماند.

وی افزود: به همین علت ساعت 22 شب گذشته با کشیک پایگاه امداد و نجات کوهستان صاحب الزمان شهرستان کرمان تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت:  بلافاصله یک تیم عملیاتی شامل شش نجاتگر و یک دستگاه خودرو آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شد و مشخص شد پنج نفر کوهنورد متشکل از سه نفر خانم و دو نفر آقا اقدام به کوهنوردی در منطقه صخره ای کوه لاله زار کرده اند؛ که یک نفر از آنان با تغییر مسیر، از سایر همراهانش جدا شده است.

وی با اشاره به اینکه  این کوهنورد  در منطقه صخره ای کوه لاله زار که محلی بسیار سخت و صعب العبور است گیرکرده بود؛ اظهار داشت: پس از ۶ ساعت عملیات جستجو و نجات در مناطق کوهستانی و صعب العبور، نیروهای امدادی موفق شدند در ساعت 3 بامداد امروز شنبه (23مرداد ماه ) این کوهنورد را پیدا و نجات دهند.

مرتضوی با تاکید بر این که این کوهنورد خانم، خوشبختانه هیچ گونه آسیبی ندیده بود؛ گفت: از افرادی که آشنایی با منطقه و کوهستان ندارند، درخواست می شود  اگر به ورزش کوهنوردی علاقه مند هستند با افراد وارد و آشنا به این ورزش تفریحی بپردازند و شماره های ضروری پلیس،جمعیت هلال احمر و اورژانس را همراه خود داشته باشند.

گفتنی است کوه لاله زار با ارتفاع ۴۳۵۱ متر، دومین قله استان کرمان از نظر ارتفاع  میباشد این کوه در محدوده شهرستان بافت و در ۲۰کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار گرفته است.

/انتهای متن/

درج نظر