«عدالت جنسیتی» شاخصی برای اعطای پروانه فعالیت می‌شود

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان گفت: پس از طی مراحل فانونی، عدالت جنسیتی به عنوان شاخصی در اعطای پروانه اپراتوری و اینترنت و…و پایش‌های دوره‌ای شرکت‌های فعال در حوزه ICT لحاظ می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سودابه رادفر  اظهار کرد: پس از جلسه شورای امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر اساس صورت جلسه‌ای مقرر گردید، شاخص عدالت جنسیتی در اعطای پروانه‌های اپراتوری و اینترنت و…و پایش‌های دوره‌ای شرکت‌های فعال در حوزه ICT پس از طی مراحل قانونی، لحاظ شود. عدالت جنسیتی به معنای فعالیت حداقل 30 درصد از شاغلان زن در کلیه سطوح مانند عضو هیات مدیره، مدیر کل و معاون است و. هر شرکتی که از این شاخص برخوردار باشد امتیاز شاخص عدالت جنسیتی را دریافت می‌کند. قرار شده است این پیشنهاد پس از تصویب نهایی به شرکت‌های ذیربط ابلاغ شود.

وی در ادامه گفت: با این پیشنهاد امیدواریم شاخص عدالت جنسیتی در خارج از حوزه دولتی نیز اجرا شود و تعداد زنان افزایش یابد؛ چرا که در وزارت ارتباطات و شرکت‌های زیرمجموعه مانند پست بانک، زیرساخت، فناوری اطلاعات و غیره این موضوع در دستور کار قرار دارد و به تناوب در حال اجرا است.

مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این کار قصد داریم موجب ارتقای سازمانی زنان  و افزایش توانمندی سازمانی آنها شویم؛ به‌گونه‌ای که در موقعیت‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار بگیرند و امیدواریم که این هدف در کلیه سطوح محقق شود؛ البته 30 درصد از کارکنان بسیاری از شرکت‌های ICT  را زنان تشکیل  می‌دهند ولی شاخص عدالت جنسیتی مربوط به حضور زنان در کلیه سطوح می‌شود و فقط در حد کارشناس یا کارمند مدنظر نیست.

رادفر درپایان درباره دوره‌های آموزش خانواده و فضای مجازی گفت: تا کنون این دوره‌ها در شش استان مانند فارس، یزد، البرز، کردستان برگزار شده است و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آن‌ها در سایر استان‌ها هستیم.

/انتهای متن/

درج نظر