طرح برخورد با فروشندگان مانتوهاي شيشه‌اي آغاز شد

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا از طرح برخورد با فروشندگان مانتوهاي شيشه‌اي و نامتعارف در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار خليل هلالي با اشاره به طرح برخورد با توليدکنندگان و فروشندگان مانتوهاي شيشه اي و بدن نما، گفت: سيزدهم مرداد ماه امسال اين طرح با هماهنگي اتحاديه پوشاک تهران و با محوريت مراکز توليد و عرضه مانتوهاي نازک، چسبان، کوتاه و بدون دکمه در سطح تهران اجرا شد.

وي با اشاره به اينکه پيش از اجراي طرح، تذکرات لازم از طريق ارسال پيامک از سوي اتحاديه پوشاک تهران به واحدهاي صنفي ابلاغ شده بود، گفت: پس از اين اطلاع رساني، بازرسان اتحاديه، نظارت هاي خود را از ابتداي سال به صورت مستمر در سطح تهران اعمال کردند که در نهايت مأمورين اماکن نيروي انتظامي و اتحاديه تهران، در نظارتي مشترک و در قالب يک طرح، براي برخورد با متخلفان به صورت همزمان وارد عمل شدند.

رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا اظهار داشت: در اين طرح، به طورکلي از سه هزار و 321 واحد صنفي بازديد شد که تعدادي از اين واحدها از پليس و اتحاديه تذکر کتبي دريافت کردند و همچنين تخلفات برخي از واحدها نيز صورتجلسه و براي ادامه پيگيري ها به اتحاديه تحويل داده شد. از اين تعداد 116 واحد صنفي که بدون مجوز مشغول فعاليت بودند به دليل نداشتن پروانه کسب و 246 واحد نيز به دليل تخلف از مقررات انتظامي که توسط پليس و اتحاديه ابلاغ شده بود، پلمب شدند.

وي به توليدکنندگان و عرضه کنندگان مانتوهاي نامتعارف و شيشه اي هشدار داد و گفت:اين طرح طي يک مرحله در تهران اجرايي شد و از ابتداي شهريور ماه در سراسر کشور نيز اجرا مي شود.

رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا با اشاره به تعريف لباس هاي مجلسي و عدم استفاده از مانتو در مجالس و محافل مختلف، گفت: هرکدام از البسه مجلسي، داخل منزل و بيرون از منزل تعاريف مختلفي دارد و عرضه آنها بايد براساس ضوابط و مقررات ابلاغ شده اتحاديه و نيروي انتظامي باشد؛ بطور قطع توليد و عرضه البسه براي داخل منزل بلامانع است اما اگر از اينگونه لباس ها در مجامع عمومي استفاده شود، پليس وظيفه دارد تا با افراد متخلف برخورد کند.

وي گفت: يک مرحله اين طرح در مرداد ماه در تهران اجرا شد و تا پايان تابستان نيز يک مرحله ديگر اين طرح اجرا مي شود، اميدواريم با برخوردهاي صورت گرفته ديگر شاهد تخلف فروشندگان و توليدکنندگان اينگونه مانتوها نباشيم.

هلالي با تأکيد بر اينکه ضوابط و مقررات براي زمان خاصي نيست و براي تمام فصول تدوين و ابلاغ مي شود، گفت: اينگونه طرح ها زماني اجرا مي شوند که به ضوابط کم توجهي شود؛ عمده اينگونه طرح ها در تابستان است چراکه در اين فصل مانتوهاي کوتاه، بدون دکمه و بدن نما بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد، بهرحال پليس در کل کشور با نظارت هاي راسته اي روزانه که انجام مي دهد با مانتو فروشي هايي که اقدام به توليد و توزيع اين البسه کنند، برخورد مي کند.

/انتهای متن/

درج نظر