ضرورت سرمایه‌گذاری برای دختران نوجوان

دبیرکل سازمان ملل به مناسبت «روز جهانی کودکان دختر»، سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای دختران نوجوان را خواستار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، بان کی مون به مناسبت یازدهم اکتبر و فرا رسیدن روز جهانی کودکان دختر بر سرمایه‌گذاری روی موضوعات مرتبط با دختران در این رده سنی تاکید کرد تا این کودکان در آینده بتوانند به عنوان شهروندان، رهبران سیاسی، کارآفرینان و مدیران خانواده‌هایشان در جامعه حاضر شوند.

اهداف توسعه پایدار که به تازگی اعلام شده شامل اهداف کلیدی برای تساوی جنسیتی و قدرتمند ساختن تمامی زنان و دختران است. این اهداف پیشنهاددهنده فرصتی برای تعهد جهانی در راستای از بین بردن انتقال بین نسلی فقر، خشونت و تبعیض است.

در پیام دبیرکل سازمان ملل آمده است: وظیفه ما اکنون این است که برای محقق شدن اهداف توسعه پایدار فعالیت کنیم تا به تمامی دختران فرصت‌هایی را که مستحق آن هستند تا سال 2030 ارائه شود. به این مفهوم که دختران را از ازدواج‌های اجباری و بارداری‌های ناخواسته و نیز از ابتلا به ویروس HIV حفظ کنیم و همچنین مهارت‌ها و آموزش‌هایی را در اختیار آنان قرار دهیم تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل، دختران در تمام کشورها باید قادر باشند زندگی خود را از هر ترس و خشونتی مصون نگه دارند. در صورتی که این برنامه برای دختران محقق شود، می‌توان شاهد پیشرفت در تمامی جوامع بود.

/انتهای متن/

درج نظر