پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵

صبحانه‌های جیک‌ثانیه‌ای

آیا کارمند یا دانشجو هستید و وقت کافی برای تهیه صبحانه مفصل ندارید؟ آیا دوست دارید که صبحانه گرمی بخورید و راهی محل کار یا تحصیل خود بشوید؟

آیا فکر می‌کنید که تهیه تمام صبحانه‌های گرم به وقت زیادی نیـــاز دارد؟‌آیا می‌دانید که کاملا در اشتباه هستید؟ باور نمی‌کنید؟ پس این صفحه را بخوانید تا مطمئن شوید در عرض کمتر از ۵دقیقه می‌توان صبحانه‌ای گرم و خوشمزه درست کرد.

 

کوکوی آویشن

آویشن، گیاهی با طبع گرم است که مصرف آن باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود. شروع روز با خوردن صبحانه‌ای که خاصیت آرام‌بخشی دارد، می‌تواند بسیار مطلوب باشد. آویشن، مدر و ضدعفونی‌کننده مجاری ادراری هم هست. خواص ضد‌میکروبی، ضد‌قارچی و ضد‌انگلی آن هم به اثبات رسیده است. کوکوی آویشن که بیشتر در مناطق مرکزی ایران طرفداران زیادی دارد، کمتر از ۵دقیقه آماده می‌شود و بسیار هم خوشمزه و مقوی است.

مواد لازم برای یک نفر:
• ۱عدد تخم‌مرغ
• ۱قاشق مرباخوری آرد گند
• ۱قاشق غذاخوری سرصاف پودر آویشن
• نمک به میزان لازم
• یک‌ونیم قاشق غذاخوری روغن مایع

طرز تهیه:
• تخم‌مرغ، آرد، نمک و پودر آویشن را به‌مدت یک دقیقه با چنگال بزنید.
• روغن را داخل تابه بریزید و آن را حدود ۳۰ثانیه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.
• مایه آماده شده را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید.
• حرارت را پایین بیاورید و بعد از ۲دقیقه در تابه را بردارید و کوکو را برگردانید.
• یک دقیقه دیگر در تابه را ببندید و سپس کوکوی شما در کمتر از ۵دقیقه آماده است.

گوجه‌فرنگی تازه‌ای که با چند قطره آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره طعم‌دار شده باشد، بهترین همراه این صبحانه است.

 

ساندویچ نان و پنیر و گردو

بیشتر ما نان و پنیر را با شکل سنتی آن تصور می‌کنیم اما همین صبحانه سنتی می‌تواند به‌سادگی شکل و طعم جدید و متفاوتی به‌خود بگیرد. به اندازه یک قوطی کبریت یا ۳۰تا ۴۰گرم پنیر می‌تواند معادل یک واحد لبنیات محسوب شود و مقداری از نیاز بدنمان به پروتیئن را هم تأمین کند. بهتر است نان تستی که قرار است برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد، تست سبوس‌دار باشد. نان‌های سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و می‌توانند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌دارند. ضمن اینکه فیبرهای غذایی با تحریک حرکات دودی روده‌ها، تاحد قابل‌قبولی جلوی ابتلا به یبوست را هم می‌گیرند.

مواد لازم برای ۱نفر:
• ۴عدد نان تست
• یک قوطی کبریت پنیر
• ۲تا ۳قاشق غذاخوری گردوی خردشده
طرز تهیه:
• پنیر را روی هر ۴نان‌ تست بمالید.
• روی ۲ عدد از نان‌های تست را با گردوهای خردشده بپوشانید.
• ۲نان دیگر را روی این تست‌های گردویی بگذارید.
• این ۲ساندویچ را به‌مدت ۲تا ۳دقیقه داخل دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید.
• در عرض کمتر از ۵دقیقه، ساندویچ داغ نان و پنیرتان که بوی گردوی حرارت‌دیده آن فضا را پر می‌کند، آماده است.
این صبحانه داغ و خوشمزه را با یک لیوان چای شیرین، تکمیل کنید.

 

نان کنجدی سوخاری

این غذا کمی پرکالری‌تر از صبحانه‌های معرفی‌شده قبلی است و بیشتر برای بچه‌ها و افراد لاغر مناسب است. کنجد جزو دانه‌های چرب و سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلفی است که مصرف آن مقداری از نیاز بدن به ویتامین E، کلسیم، منیزیم، روی، پروتئین و فسفر را تأمین کند. اسیدهای چرب اشباع‌نشده موجود در آن هم به کاهش چربی بد و افزایش چربی خوب خون کمک می‌کند.

مواد لازم برای ۱نفر:
• ۲عدد نان تست،۱
• عدد تخم‌مرغ کوچک
• ۲تا ۳قاشق غذا خوری کنجد
• نمک، پودر فلفل سیاه و دارچین به میزان لازم
• روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم
طرز تهیه:
• تخم‌مرغ را با نمک، فلفل و کمی پودر دارچین به خوبی هم بزنید.
• نان‌های تست را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در کنجد خام بغلتانید.
• حالا این نان‌های کنجدی را در تابه‌ای که از قبل روغن ریخته‌اید و گرم کرده‌اید، سرخ کنید.
آب پرتقال یا آب انار ملس، بهترین تحریک‌کننده‌های اشتهای صبحگاهی و مناسب‌ترین همراهان این صبحانه هستند.

 

املت دانشجویی

مدت‌هاست که املت تهیه شده با رب، لقب املت دانشجویی را یدک می‌کشد اما این املت، هم در مدت کوتاهی آماده می‌شود و هم با کمی خلاقیت، طعم منحصر به فردی به‌خود می‌گیرد. رب گوجه‌فرنگی مانند خود گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن فراوانی است. مصرف این آنتی‌اکسیدان بسیار مفید به پیشگیری از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، کمک می‌کند. اگر روغن مصرفی‌تان هم کانولا یا کلزا باشد، می‌توانید از دریافت اسیدهای چرب امگا۳در وعده صبحانه مطمئن شوید و به این ترتیب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمین کنید.

مواد لازم برای ۱نفر:
• ۱عدد تخم‌مرغ
• ۲قاشق سرخالی رب گوجه‌فرنگی
• ۲قاشق سر خالی روغن کانولا
• نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
• ۱قاشق مرباخوری مرزه خشک
• نصف قاشق مرباخوری ترخون‌خشک
طرز تهیه:
• روغن را درون تابه بریزید و ۳۰ثانیه اجازه دهید تا گرم شود.
• رب، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و آن را ۲دقیقه تفت بدهید.
• مرزه و ترخون را به رب بیفزایید و ۳۰ثانیه دیگر آن را تفت بدهید.
• حالا تخم‌مرغ را روی رب بشکنید، تفت مختصری بدهید و حدود ۲دقیقه بدون هم زدن اضافی، اجازه بدهید تا تخم‌مرغ بپزد. حالا املت شما ظرف مدت فقط ۵دقیقه حاضر است.
پیاز خام که سرشار از ویتامین C است، همراه خوبی برای این صبحانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با یک آدامس نعنایی از شر بوی پیاز قبل از خروج از خانه رها شوید. اگر دوست ندارید، خیار طعم‌دار شده با آبلیمو را همراه این صبحانه فوق‌العاده کنید.

منبع: برترین ها/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد